|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 86:a och har satt dit turbo på den men vill nu trycka i en 325 motor från en 88:a. Är det nåt som skiljer mellan dom som exempelvis bakaxel eller liknande eller är 320 och 325 samma bil bara att volymen i motorn skiljer. det som jag vet att jag ska byta när jag byter motorn det är kylaren och mätarna. Vet också att 325:an har skivor både bak och fram men min har trumbroms bak. There are no stupid questions, just stupid people... | |
|
Välkommen till forumet! Insprutningen skiljer mellan dessa årsmodeller. Motronic på -88, L-jetronic på -86. Kabelstammarna/kontaktstycken skiljer därmed på någon eller flera punkter. Låda och bakaxel bör inte vara något problem. |
|
|
tack så mycket There are no stupid questions, just stupid people... |
|
Jessie |
Bytt till 87:ans motor istället. Jag tror den har bättre komp. Har själv lagt i en 2,5 - 87 i min. Ska plocka i turbosnurra till sommaren. RuFox har du några tips angående turbokonventering? MVH |
|
87:ans motor har väl högre komp och därmed mindre bra för turbobygge? 9,7:1 utan kat(87) resp 8,8:1med (88-) däremot bode ju det elektriska stämma bättre på 87? |
|
|
Samma problem med elen. Alla 325i har motornic. |
|
svintoleffe |
powerpak, kan bara säga att 325 av 87 års moddel har 8,8:1. i komp, eftre som katten kom 87 så är dom flesta av 87 års model med kat. MVH Leffe |
|
helt rätt,skulle stå -87.. ;9 principen med7utan kat borde gått fram ändå? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.