AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.013

SSR GT3 eller BBS RS-GT?

Sida 1 av 2
cane
Argh, kan inte bestämma mig för vilken fälg jag ska köpa... båda dessa kostar ungerfär samma, båda är smidda 18" splitfälgar men BBS väger drygt 2 kilo mindre per fälg och har kanske bäst kvalite medans SSR fälgen är snyggast med sin svartäde centrum. Vad tycker ni???

SSR GT3: Länk

BBS RS-GT: Länk
BBS RS-GT är snyggare, men BBS LeMans är snyggast.
SSR GT3 är snygg, men lite för "öppen" (mitt tycke)

// Lazze
Länk
Hade SSR GT3 på min M3:a och säga att dom är ännu fetare i verkligheten. De väcker garanterat mer uppmärksamhet än alla BBS-fälgar i världen.

Köpte min SSR ifrån Tirerack.com i USA, de har ett avtal med UPS så frakten ifrån dom är en tredjedel mot alla andra i USA.

//Sebastian
Tycker SSR GT3 fortfarande är bland det snyggast man kan sko en E46 M3 med. Frågan är hur de ser ut på en E36:a? Antagligen passar de lika bra som på E46:an men är det nån som har en bild?

BBS RS-GT är ju bättre rent funktionellt, de är lättare och har antagligen något bättre kvalitet men behöver du det? Det beror ju helt på vad du ska ha bilen till. Vid seriös bankörning så är 8 kg ofjädrad vikt mycket men om du mest ska köra på offentliga vägar och prioriterar utseendet så skulle jag valt SSR.

Jens
SSR Fälgen är mitt tips!

Nipply
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

BBS:en tycker jag.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag tror faktiskt inte att BBS:en kommer att se bra ut på en E36, så av dessa två hade jag definitivt gått på SSR:en.
(Annars: Breyton Magic?..)

___
BMW CS #5221
Da
17
Dan328
323 iC -99
SSR GT3 är gjuten ;O))))))
SSR fälgen är grymt snygg, men jag röstar ändå på BBS fälgen, passar nog MYCKET bra på en e36 M3 cab.

/Wille
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
BBS RS-GT, den är snyggare men framförallt så är 2 kg lättare per fälg väldigt mycket. Gör mkt för både väghållning och komfort.

Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Håller med johann, men det är trist att det finns så mycket BBS fälgar, i den "looken"...dessutom alla trista kopior.
Jag har länge gillat dessa fälgar, men tyvärr tycker jag dom börjar bli för vanliga. SSR är otroligt fin, men nog mer en "crusing"-fälg...?

Älskar dock BBS Challenger (stavning?)...speciellt på E36/E46.

Ngn som har vikt på den fälgen i 18 resp. 19 tum?
LÄTT BBS!!!

SSR GT3 tycker jag inte alls är snygg, bara vräkig och vulgär.

BBS är brutal och sportig men samtidigt klassiskt stilren.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ifall man vill ha en sportig look så är ju BBS Challenge oslagbar, men poser statusen på SSR GT3 är nog bara matchad av HRE!
Kalle Hansen:

Du verkar vara anti allt sådant som är lite poserstatus på ;)
Imola,

Nejdå, att vara poser kan vara rätt kul :) Men jag är nog mer för det stilrena, eleganta sättet att posa på, än det mer uppseendeväckande. Svårt att förklara, men hoppas du förstår. Det är ju enbart en smaksak.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Kalle Hansen:

Självklart, det var därför det var med glimten i ögat. Hade varit jättetråkigt ifall alla tyckte likadant.
V12 LeMans
Varför "split"-versionen ?

BBS RG-R måste vara billigare , och säkert lika bra väghållningsmässigt .

www.bbs-japan.co.jp

de snyggaste BBS-fälgarna tillverkas ej längre , de tredelade från 70-talet .

Finns en 3.0 CSL på mobile.de , tillsalu med dessa fälgar .
cane
Tack för alla kommentarer, men har fortfarande svårt att bestämma mig... alla har ju rätt så att säga! SSR är def en snyggare poser fälg med en mer orginell look, medan BBS ganske är grymmare... Kör inte på bana, men en lättare fälg på en cab e bra då det motverkar ristningar i karossen. Varför en splitfälg? För att de är så snygga! :)

Imola, tack för tipset att tirerack har billig frakt - hade gett upp på dem eftersom de inte svarat på några av mina emails om att skicka till sverige. Har letat upp mindre leverantörer och tänkte skicka med båt, långsamt men överkomligt pris. Kanske skulle prova och ringa tirerack om jag tar SSR... vad gäller BBS har jag fått ett mycket bättre pris hos en mindre lev jmfrt med tireracks priser.
Tycker att det är 2 otroligt snygga fälgar du väljer mellan. Tycker personligen att SSR GT3 är ewn av de snyggare fälgar som tillverkats. Dock så är ju BBS R-GT enligt mitt tycke den absolut fetaste BBS fälgen för tillfället. Den går väl att få lackad i 3 olika kulörer också eller?

Hade det varit en E46 så hade SSR GT3 varit givet... nu gäller det dock en E36 och då tror jag faktiskt att BBS fälgen gör sig bättre.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
///Sashe
Utan tvekan...SSR GT3 Fälgen är fetast! =)
Va kostar de? Går de bara att få tag på från USA?
Om BBS-fälgen är 2 kilo lättare tycker jag valet är enkelt. 2 kilo per fälg är MYCKET och det är inte bara vid bankörning det kommer att märkas.

Men mitt förslag är att försöka få tag på M3 CSL-fälgen som också tillverkas av BBS. Den är ännu snyggare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.