AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.149

Silentblock, symptom?

Hej, hur vet man om silentblocken är utslitna? Jag har ett gnisslande och klonkande bakifrån. Kan jag (otränat öga) se om det är silentblocket som är utslitet?

Tack på förhand!

Björn Markholm
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej bmx...du kan iof se om dom är mycket slitna när du lyfter upp bilen och bryter på bakaxel-bryggan...Men det man märker tydligast på är om det klonkar till när man växlar ettan-tvåan...(hård acceleration)..
BB
30
BB
320iM-01
hej, vad kan det vara om det klonkar till ibland i bakvagnen när man frikopplar vid växling ettan-tvåan i låg fart?? Kan även märkas ibland när jag står still och trampar ur för att lägga i ettan. Hörs aldrig när jag gasar på lite. Till saken hör att bilen bara är ett år och BMW säger att dom inte märker nåt konstigt vid provkörning (kanske inte så överraskande..)
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Har samma problem med min. Dock kan det höras vid acceleration och mellan 2-3:an också. Har haft den inne på BMW och de har gått igenom bilen utan resultat. Kan även tillägga att just den dan jag hade fått tid klonkade inte bilen överhuvudtaget, ironiskt. Verkar vara lite beroende på utetemperatur.
Hej, var inne hos BMW... de sade att det var silentblocken å nu har jag beställt tid... det ena var helt slut. Det dumma var att de sett att de höll på att bli utslitna när jag hade den inne senast, å så sade de inget... massa onödigt åkande fram och tillbaka :( Men snart är oljudet borta! ;)

Björn Markholm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.