|
|
|
|---|---|
|
Ska ev köpa en gammal E30 i dagarna,men den har något konstigt fel. När man startar bilen så lyser alla lampor å instrument svagt,kör man ett tag så dör hela bilen(för att bilen inte får ström) men om man gasar upp till ca 3000rpm när man startar så börjar allt lysa som de ska..efter de kan den stå/gå hur länge som helst utan att dö... nån som kan veta va felet är? jag hittar ingenting,är lite frustrerande... | |
| generatorn? | |
|
för dåligt spänd rem till generatorn? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
kanske kan vara slitna kol... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Är bytt generator(inte helt ny,men fungerande) + att de är bytt till helt nytt kol i generatorn så de borde inte vara några problem... De här med remmen kanske man ska kolla lite mer på,tycker att den är rätt spänd...ska väl vara 5-6mm väl? |
|
| laddreläet? | |
|
Kolla så att alla jordpunkter sitter ordentligt. Hade liknande problem i min bil, då satt inte jordflätan från batteriet ordentligt fastskruvad i chassiet. FLAYEN |
|
|
kolla regulatorn som sitter i generatorn.. kan kanske vara det.. ........ HAHA ;p ..... |
|
|
Kol och regulator är samma sak,det är bytt! Kan ta de igen,bilen laddar ju hur bra som helst efter man gasat till typ 3000rpm när man startat,är inga problem alls då...men om man inte gasar upp så få bilen dåligt me ström å dör efter ett par min...är de som är det konstiga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.