|
|
|
|---|---|
|
Här kommer en liten kul länk, där alfa ägare berättar om sin enorma kompetens då det gäller att skruva :) Länk Ger garanterat ett par goda skratt ... // Giv en olle! å gär`n rivar! | |
gangsta_toth |
Skulle inte förvåna mig om många Bmw-skruvare också har lyckats sabba nått. Men det är alltid kul att läsa tabbar... =) |
|
Har skrattat oavbrutet i en timme nu :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Alla kan vi göra misstag. ;) | |
|
Japp, jag får bli den första som erkänner och berättar vad jag gjorde alldeles nyligen. Blev tvungen att byta broms beläggen bak då själva slit delen hade separerat från plåt delen på beläggen. Det var ett jäkla skrap ljud varje gång man bromsade. Jag köpte nya och bytte beläggen, såg att ytan på skivan var lite dåligt och tänkte att det går till efter några bromsningar, var ut och körde ett sväng och till min förvåning så försvann inte ljudet utan det väsnades och skrapade lika mycket. Efter ett par dagrar tänkte jag fasiken, jag får köpa nya skivor bak, sagt och gjort. Började riva den sidan som skrapade och lät, bort med oket och vad ser jag då..... jo det är någon klåpare (läs jag) som har vänt en klossen åt FEL håll!!! Så i all stress hade jag bytt beläggen men Lagt plåt sidan av de nya beläggen mot skivan! :-) Jag har gjort en del klantiga saker när jag meckat med bilarna men det här var det absolut dummaste jag någonsin har gjort!!! Nu är det eran tur, vågar ni erkänna eller?! :-) Mvh Abbe |
|
|
Jag kan väl erkänna en sak också , men det var dock då jag skruvade i moppen för några år sen. Iaf så gick moppen kasst , så jag rengjorde förgasarn ... men det vart inte nå bättre . Så jag pulade lite till med den och sen bestämde jag mig för att rengöra soppafiltret . Tog isär filtret och tömde tanken in i en dunk , med lite spill som följd .. satt tillbaka allt och skulle starta .. gick fortfarande dåligt .. då kom jag på nåt som jag borde ha gjort från första början .. kolla stiftet . Det var helt slut , så jag letade fram ett bättre begagnat stift och tryckte på tändhatten för att kolla om det var ok. Höll stiftet mot cylindern och sen satte jag foten på kicken och kickade till ..... fooooff ! Så brann mina braller och min puch montana .. :) . Annars har jag väl inte gjort så många klantiga saker . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Tömde fyra liter helsyntet i min mors gamla Golf -83 utan att ha skruvat tillbaka avtappningspluggen... | |
|
Gjorde sallad av allt som har med handbromsen att göra när jag använde för långa hjulbultar bak på min 323i E21. Satt dit bultarna till alufälgarna på de nyinskaffade plåtfälgarna. Backade ut ur garaget med mycket konstiga ljud från bakvagnen... Samlade allt skrot i en glasburk och ställde upp den på disken hos den lokala BMW-handlaren och sa: "Jag vill ha allt det här." De tittade lite konstigt innan jag förklarade vad det var. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| Länken är ett MÅSTE att se!!!!! | |
|
hehe. det var jag som hittade den tråden då jag var o surfade lite på AlfaPower. gav shu! länken via ICQ:n han satt å läste å vek sig av skratt. jag vek mig på golvet av skratt då jag läste detta. sen kom förslaget att lägga upp länken på detta eminenta forum, vilket gjordes och rubriker föreslogs tillslut enades vi om rubriken som finns nu. och snäll som jag är gav jag han äran att lägga upp denna skojjiga länk !!!REKOMMENDERAS VARMT!!! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.