AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
640

svagt surrande ljud

pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
jag har ett litet surrande ljud i bilen. det kommer och går lite hur som helst. men det hörs mest när man kliver in i bilen innan motorn startas. låter typ som två små plast kugghjul som snurrar.

vet någon vad det kan vara?

Kör i frid
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kanske spjällmotorerna till klmatanläggningen eller fläkten i denna som känner av innertemperaturen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hör samma sak i min...främst när bilen stått ute i kylan.. inne i gararget där det e varmt hörs det aldrig. Är det något som är på väg att packa ihop eller? Mvh leo
pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
har provat att stänga av fläkten när motorn är igång men det surrar fortfarande.

Kör i frid
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Det här har varit uppe tidigare men kan gott repeteras för att stilla en och annan orolig BMW-ägare.

Det ni hör är en en liten hjälpfläkt som suger in kupéluft till en tempsensor i klimapanelen. Den startar så fort dörren öppnas och brukar gå ca en kvart efter att bilen stängts av. Ibland kan det hjälpa att plocka ut klimapanelen och smörja fläktmotorn. (men det som låter är igentligen att fläktvingarna får motorn att vibrera.
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Kan bara instämma med föregående talare(powertoy), har samma surr på min pärla och min verkstadskille har sagt i stort sett samma sak. Ska rättas till vid nästa service..

Inget att vara orolig för!

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
kanon då kan man slippa oroa sig över det då! var sitter den mer exakt?

Kör i frid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.