AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
652

Krockad 320

Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Hej hej!

Min käre bror har råkat ut för en liten fadäs och bucklat in samtliga dörrar, huv, front, fram- och bakskärmar på sin 320 sedan '96. Jag har lovat att jaga reda på nya delar (bilen var halvförsäkrad så det blir inga pennixer från bolaget).

Vad anser DU vara bäst (m a o billigast) att göra? Reservdelsbil? Jaga reda på delarna i olika annonser och forum? Köpa från skroten? Försöka buckla ut och spackla över?

Tacksam för tips!

MVH Henrik
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Fram, bak, huv, skärmar och ALLA dörrar på en -96:a !!!! blir nog billigare att köpa en ny.

PS se till att han har vinterdäck på den nya :-))

Länk
Aldric
Glöm inte buckla till taket på bilen nästa gång du är i närheten, vore ju synd att missa nån del .. ;)

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kolla upp den här rubriken på Powerbörsen "BMW Bilar skrotas och säljes i delar." kolla om han har delar eller sälj bilen till honom :-))

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Är ju inte helt lätt att byta bakskärmarna....
Hur lyckas man buckla allt utom taket? Han kan ju inte ha voltat?
Eller vänta bakluckan var ok också?
Billigast blir nog att leta upp en likadan med rasad motor och kasta över den samt inredning om den är finare i den smällda.
"En liten fadäs" Jojo man kan undra vad EvergreeN menar med en rejäl krock? :-))

Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Kolla på www.returbilen.se de är skitbilliga om har tur att hitta det man söker.Lycka till!!!

BMW FOR EVER!!!
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Han for igenom en skylt i typ 15km/h. De två aluminiumposterna på sidorna tryckte in plåten längst med hela bilen och själva skylten tryckte in front, grill och huv. Kan man kalla det för maximal otur?

Tack für alle tipsen iaf, jag ska kolla upp lite =)
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Nu har jag f.ö. fått tag på allt utom huv och grill (med sarg). 2900:- hittills..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.