|
|
|
|---|---|
Fisken |
Har precis införskaffat min första BMW. Det är en "525" från 95. Helt underbar att köra. Nu till det som jag är missnöjd med, men jag visste det till stor del innan jag köpte den. fick ett bra pris. Det är så att i papprena står det att det är en 525iA, men den är manuell. Insidan av motorhuven står det 525iA. Och bilen har bara ett utblås, 525 har väl 2 st?? den känns lite seg, men helt ok. kanske bra det :) Bilen är importerad. han jag köpte den av , var min mammas kille, så han litar jag 100 på, men ägaren innan kanske var lite lurig? Kan man kolla på ngt annat sätt om det 520 eller 525?? |
|
Hmm, låter skumt... Ja, 525i har två utblås. 525i ska också ha checkkontroll i instrumenteringen som varnar i klartext för t ex trasiga lampor. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kan ju vara ett icke orginal avgassystem.. Men vad står det i reg-pappren? Varför skulle någon typa en 520 som 525? Finns ju ingen vinst på? Skumt.. Konstigt med iA oxo?? Borde ju gå och kolla chassienummer eller? Om den inte har varit stulen och försedd med nya siffror från nåt vrak?? Hoppas du får reda på vad som har hänt!! Två bilar är fler än en.. |
|
| skriv chassienumret här Länk | |
Fisken |
vart hittar jag chassinr på bilen?? |
|
Ska väl stå på torpedväggen, altså väggen mot kupén.. Och/eller stansat på en plåtskiva i motorrummet (ev på ena stötdämpartornet).. Är lite osäker dock.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
MettallicaMats: Vilken fin hemsida du har oxå.*L* |
|
|
Bayern: Var ju bara tvungen att knycka den.. Har lagt upp den som favorit på alla datorer på jobbet:-) Två bilar är fler än en.. |
|
| Att du dessutom gillar hårdrock och kör en gammal 520 luxorbeige (min först bmw var en -89a luxorbeige 520)höjer bara dig högre bland mina favvo talare här. | |
|
Chassinumret kan ju "råkat" blivit utbytt. Kolla att du hittar samma chassinummer på de saker som man brukar kunna hitta det på, t ex stryrboxarna till motorn (finns under plastlocket på höger sida i motorutrymmet intill vindrutan). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| står väl även på reg.nummerskylten samt om du kollar mellan torkararmarna genom gallret där så står det instansat i plåten under.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.