AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
524

Bra bemötande ?

Hej. Köpte för ett tag sedan en Bmw från en auktoriserad handlare och fick med den såkallade eurogarantin samt köplagens 6 månader som det förövrigt talas ganska tyst om.
Det visade sig ganska snart vara lite småfel på bilen som tex blinkande handbromslampa gnekande bromsar, dålig hanbroms mm. Påpekade detta och fick en tid , till saken hör att jag bor 15 mil från handlaren enkel resa. Väl där lämnade jag bilen och gick på stan, efter ett par timmar ringde dom och sa att bilen var klar. Jag for dit och döm om min förvåning när dom sa att det inte var några fel på bilen. Så jag måste ha drömt allt, tog lite surmulet emot bilen efter att ha fått en ny tid och när jag åker därifrån så gnekar bromsarna och handbromslampan lyser. När dagen för nästa tid närmar sig så ringer jag och frågar om dom har någon lånebil det har dom och den ska jag få låna. Väl där så lämnar jag min bil och sätter mig i deras startar motorn och ser bensinlampan lysa, kollar på datorn och ser att jag kommer 2 mil, jag går in och påpekar detta och får till svar att det inte är deras problem, men jag kan ju ringa om jag blir stående.
När dom sedan efter 2 dagar blir klar med bilen (Väntetid på delar) så hämtar jag den och handbromslampan lyser. Jag undrar om dom skulle ha behandlat en direktör med en fet 7 serie likadant.

peter
Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Hej

Har råkat ut för detta, har väl haft in bilen sisådär 8-9 ggr, diverse felkopplingar av larminstallation, lackskador som inte blivit bra fixade, Ac krångel, ja, allt möjligt garantifix, missljud i ratten m,m. Varje gång jag fick tillbaka bilen så hade dom halvt fixat 1 av felen, de övriga felen sa dom inte fanns, bilen var helt okej! Man blev less.. alltid samma sak då man fick en lånebil.. bensin för 3 km...
Efter alla dessa ggr så tog jag saken i egna händer och fixade allt själv så nu är bilen som den ska vara.

Fråga: vars i landet kan detta månne vara, som du råkat ut för peter ? ?

Bob Marley and the Wailers
Praise Je Jah!!
i Gävle och Det roliga är att det är en hel del andra saker som jag skulle kunna ta upp, men man blir så j__ la trött och känner sig som en gnällspik,fastän man har rätten på sin sida och borde bli bra bemött. Mvh Peter

peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.