|
|
|
|---|---|
pettan86 |
Hej! Elhissarna på min bil (en 528 -83) fungerar inte... Det kommer ingen ström till knapparna på mittkonsolen... Är det någon som vet om det sitter nåt relä till elhissarna? Eller kanske någon som har ett kopplingsschema till elhissarna?:) Någon som har egna erfarenheter från trasiga elhissar? Skulle vara tacksam för svar! /petrus |
|
Samma fel här, fast de främre funkar bra, det är de bakre som är heldöda... Någon som vet? |
|
|
Om elhissarna ej fungerar alls så är väl den första saken att kolla automatsäkringen till höger under ratten. därefter den vanliga säkringen som elhissarna sitter på... För bakrutorna kan man ju börja med att kolla hurvida knappen för avstäning av bakrutorna fungerar som den ska ... |
|
pettan86 |
okej... hur ser automatsäkringen ut då? är det den rektangulära knappen där under? för det går inga kablar till den på min bil... vilket nummer har säkringen till elhissarna? alla mina säkringar ser hela ut! /petrus |
|
Jupp är den rektangulära knappen... (med röda kanter när den är "ute" om jag inte missminner mig) säkringsnummer: borde vara nr 6 enl min instr. bok |
|
pettan86 |
Ok, tack för hjälpen! Ska kolla upp dedär imorrn på skolan... /petrus |
rsarits |
På min 518 är elhissarna kopplade till dörrkontakterna utöver tändning, om jag öppnar en dörr så går det att köra elhissarna utan att nyckeln sitter i. (hissarna i denna är original) |
pettan86 |
Hej igen! det var bara leta reda på kablarna och sätta dom på plats igen på automatsäkringen:) fast en motor till hissarna är trasig... nån som har en att sälja billigt? höger bakdörr... /petrus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.