AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
481

Probs m Inb Telefon.

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hej på er. Jag har nu använt "sökfunktionen" och lärt mej en massa nytt. Bla att det finns en kortläsare bak i bilen. Jag har en fast telefon m sladd som det bara står BMW GSM på. Har köpt ett stycke Comviq kontantkort då dom fånarna inte skickar tvillingkort till priv.personer längre.
Nu till mitt problem: Det går att ringa och messa till bilen men inte ringa/messa ut, då hörs bara en vänlig röst som säger "nätverksproblem försök ingen senare" och vid mess en text som säger "sändning misslyckad". Jag har testat med kortet både fram och bak. Någon som har något tips på vad det kan vara som knasar ??

// CB.

Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hallå ! Ingen som lyckats ringa till men inte från sin kära bil och listat ut vad felet var ???

Länk
Inte i bilen men väl i vanliga ficktelefoner, många gånger. Beror säkert på just nätverksproblem, inte problem i bilen. Kortet aktiverat, pengar på kontot? Prova med ett kort från nån kompis.

FP
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kortet aktiverat, ja tar emot samtal. pengar på, borde va det aldrig använt :-). Prova annat kort, har lite svår att hitta någon med stort kort. Har läst något här på sidan om en typ adapter som man stoppar ett litet kort i, det skulle va kanon. Nån som vet var man kan komma över en sån ? Eller funkar det att peta ut kortet (sitter ju rätt bra) och pilla i ett annat i hålet (lite rädd för att det trillar ut och blir kvar i kortläsaren). Kom igen fler förslag tack. // CB,

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kortet fungerade alltså att ringa ut ifrån den telefon som du aktiverade det ifrån?

Kan du skicka *#-koder? Typ de man "ringer" för att vidarebefordra samtal.

Du kan tejpa fast ett litet fungerande kort i adaptern och prova om detta fungerar i bilen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Finns adapterkort hos telefonhandlaren. Inte så vanligt längre men kolla. Alt tryck loss kortet och testa i en ficktelefon. Kortet går att sätta tillbaka så det blir ett stort kort igen, ev. med en väl fasttryckt tunn tejp på baksidan (inte kontaktsidan). Se bara till att det inte blir någon kant på tejpen som kan fastna i kortläsaren.
Kontantkort med pengarna slut brukar funka en tid på ingående men inte utgående, därför frågan. Jag har även hört om fel liknande ditt där felet låg hos operatören.

FP
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Ha ha !! Nu funkar det ! Skulle gå ner och börja testa med olika kort (har 3 st att testa med) men tänkte att jag provar en gång till innan jag börjar riva, klippa och klistra :-) och då funkade det. måste haft en lång startsträcka .-) Nu ska jag bara hitta en operatör som medger privatpersoner att ha två st kort till samma nummer. Comviq gör det inte !!
Tack för tipsen // CB.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.