|
|
|
|---|---|
|
Tja. E det nån som vet om det e nödvändigt att ha catchtank om man ska ha en fuelcell med "skumgummi" i ???.. Bilen i fråga ska gå mest på gatan men även stripp och ban evenemang.. Tackar för svar... Mvh Limmet | |
|
Kolla hur Andreas har gjort: Länk Ser inte ut som han har någon. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Det är en klar fördel att annvända catchtank, så du säkerställer bränslematningen under alla tänkbara förhållanden. Tex en turbomotor kan få härdsmälta om den hickar till pga soppan sviker. Speciellt så lär du märka av det när du kör på riktig bana! Och det är ganska så enkelt att själv svetsa ihop en tank i rostfritt eller i alu. En annan sak, det är inte lätt att få sbp att gå med på en sådan plasttank...och att många billigare tankar inte uppfyller Ft-3 kraven samt att dom här tankarna har åldersgräns. Även om det inte spelar så stor roll om man inte kör med klassad bil så vill jag ändå nämna det |
|
|
Jag kör ingen catch tank. Ska inte bilen gå extremt på bana så funkar de kanon med fuelcell, den har ju liksom en catchtank i botten kan man säga... |
|
|
Tackar för svaren.. Ska se hur jag ska bygga på min!! Mvh Limmet |
|
|
Passar på å slänga in en liten fråga. De här fuelcellerna i plast som Andreas har en.Går det att på något vis att få dit någon slags tankmätare i dem på någe vis.?? Vore ju ganska så fint å ha någorlunda hum om hur mycket bränsle man har i den. (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
| Svar ja, Autometer har givare och mätare till dom. | |
|
Där ser man....Trodde bara det fanns till de dyrare säkerhetstankarna, som har ovalt lock på ovansidan. (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.