AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
708

M3 3.0 motor i E30

bm
3
bmwcalle
320i Coupe -92
Har lite funderingar angående detta, vilka modifieringar som måste göras med drivlina motorrum, fästen med mera. Tacksam för många svar.
MVH Calle
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Testa med att söka inlägg om detta... Det borde finnas massor av matnyttig info då det är många som har frågat dessa grejer.

Mvh Tobias
bm
3
bmwcalle
320i Coupe -92
Jag hittar tyvärr ingenting så jag e fortfarande tacksam för svar.

MVH Calle
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tja!
har stoppat i en 3.0a i min e30 och fick ta tråg & pickup från m50 (e34) göra egna motorfästen, ta bort standardfläkten och montera elfläkt. svetsa om ena grenröret, bygga om insuget för att bromservot ska få plats (alt köra utan servo). koppla massa el. använda kylaren från m3an och flytta expansionskärlet till där batteriet sitter på snik e30=) angående drivlinan så vet ja inte hur andra gjort.. men jag har använt växellåda, kardan och medbringaren på bakaxeln + byt innehåll i bakaxeln till m3 e36ans grejer, då får man flytta över stödlagret från e30 kardan till e36 kardanen och korta reglagen till växelspaken.. vet inte om ja fått med allt men fråga om du undrar nåt..

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Kolla denna länk där har jag lagt in några länkar till några som gjort det! Länk

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.