AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
552

Problem med kopplingshydrauliken…

Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Jag har fått ett läckage i kopplingshydrauliken (separat vätskebehållare i min bil). Det blir en liten pöl under bilen varje natt. Problemet är att jag inte kan se varifrån det läcker nånstans. Jag har synat allt utvändigt från behållaren, via slangarna till huvudcylindern och via rören till slavcylindern. Inte ens fukt nånstans. I helgen skruvade jag av plastskyddet under motorn och såg då att det droppade från framkanten av kopplingshuset (det finns dels en luftspalt, dels några hål med gummiploppar mellan huset och motorn). Detta tyder jag som att slavcylindern läcker vätska via tryckstången in i kopplingshuset… Är detta en sannolik orsak, eller kan det vara något annat som är knas? Kan kopplingen etc ha tagit skada av bromsvätskan (måste man sära på eländet för rengöring)? Vad kostar en ny slavcylinder på ett ungefär, eller räcker det med en reparationssats (och vad ingår i så fall i en sådan sats)? Är det knixigt att byta cylindern, med tanke på luftning etc?

Många frågor, men jag vore supertacksam för svar?

__
Mvh /Pewe
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Ingen...??

__
Mvh /Pewe
Skulle tippa på att du bara bvehöver byta slavcylinder...På E30 med M20 satt den med 2 bultar,lätt att byta.Borde inte va mycket svårare på din M60(?)...Är rätt så vanligt att de läcker vid slavcylindern,råka själv ut för det på 2 E30 jag hade,när jag ställde bilen på kvällen var kopplingen OK,men morgonen därpå bort...Kylan hade fått oljan att "rinna" ur...Det ja gjorde var att köpa en renoveringssats o byte packningarna,problemen återkom ej hur kallt det än va...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.