AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
533

Gnälliga poliser

Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Blev stoppad av polisen igår och fick åläggande att
byta däcken bak pga de var för breda???
Tog i på utsidan där texten är i bland.
5 poliser var samlade o sprang runt bilen.
O frågade varför jag la ner pengar på sådana onödigheter. om jag var rik o vad fälgarna var till
för bil. BMW sa jag. jo men o en lång utläggning.
Det var inte för att vara dumma sa de.
Nä det är för sådant här som ni blir så uppskattade sa jag tillbaka.
Körde audi i 1,5år utan att bli stannad nu har jag
haft BMW:n i 2 veckor o blivit stannad lika många ggr
Fick stå där o blinka med alla ljus jag hade så nu har jag en månad på mig att få bilen godkänd på bilprovning el aukt verkstad.
15 tummare med 225 e ju för fan löjligt.

Rydberg
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Tjena!

Detlåter som om du hamnade i en fordonskontroll!?

Jo visst fan är dom roliga ibland :-(
Jag är väldigt glad över att jag har lyckats slitta dom kontrollerna i sommar. Dom blir nog inte så imponerade av min kurbokonvertering och 3" system utan katt.

Men man ska inte klanka ner allt för mycket på dom, ibland så är dom jävligt hyggliga!

- Förra vintern så var det tänkt att jag skulle köra en Opel Ascona B -76:a Den var besiktad och godkäng föär gart med bur och trimmad motor mm.mm..... Den hade tidigare gått som ekonomi rallybil i skogarna.

Iaf. En kväll då jag körde på E20 på väg till jobbet, så kom det en bil upp bakom mig och låg bara där. Det var mörkt så jag såg bara lysen bakom mig. Men jag kände att det var någ lurt på G. Så jag körde prick 90 hela tiden.
Plötsligt kändes set som det började gå lite tungt...... Sedan rasslade och skrek till i motorn och bakhjulen låste sig, Med kronställ över halva vägen så lyckades jag få stopp på bilen till slut vid vägrenen.
-Motorn tokskar!!!!
Bilen bakom hade nu blåa saftblandare på taker och stod bakom mig, jag klev ur och där stod polisen och undrade vad fan jag pysslade med!!
Jag förklarade för dom vad som hade hänt, då blev dom förstående. Nu ska ni få höra på fan....

Jag blev skussad till närmsta mack 2km bort för att köpa en boxeringslina, åkte tillbaka till bilen. Blev boxerad tillbaka till macken av polisen, där vi ställde bilen och sedan därifrån fick jag skuss till jobbet ca 5km bort.

Anledningen till att dom hade kört upp bakom mig var.
Att dom hade mött mig innan jag hade Kört ut på E20 och såg då buren i bilen och så tyckte dom att den lät lite mycket. Sedan när dom låg bakom mig så såg dom att skatte märket saknades, mon bilen var ok för jag hade besiktigat dagen innen så skattemärket hade inte kommit enu.

Så visst fan är dom bra bussiga ibland..... (dom kan om dom bara vill)

(Det visade sig att motorn hade skurit i alla 4:a vevstakslagerna, men ramlagerna var hur fina som helst)

Veckan innan detta hände så skar bakaxeln ihop på precis samma ställe på E20 med samma bil.......

Nu kommer jag aldrig att köpa mig en Opel till!!!

/Bonje

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Äldre Opelmotorer var känslig för luft i smörjsystemet,
ett luftlås i oljepumpen och totalraset var några minuter
bort. Har sett det med egna ögon i en Kadett Rally.
Nu kan man skratta,
men då gjorde vi inte vågen precis.

Vad gäller poliser i trafiken så har man båda upplevelserna
* trevliga bilintresserade poliser som gör nykterhetskontroller
och pratar bil. Gör en viktig insats för trafiksäkerheten.
* Polisbilar som står synligt för att dämpa farten förbi skolor o dyl. Bra!
* LTG från en Lappländsk metropol som börjar på G som ställer
sig utanför en däckfirma och bötfäller folk som kommer dit för
att byta däck dan efter att dubbdäck är tillåtna. :-(
* samma LTG väljer ut sträckor med idiotiska h-begränsningar,
(felskyltat?) typ 70km/h på Europaväg gm skogsområde.

Ett att ha sett exempel 3 o 4 undrar man om inte polisbristen är
något positivt.

/göran,
gubbe/
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Igår var jag ute o körde sent o var på väg för att lämna en polare.
i ett samhälle så såg jag en pappkartong på andra sidan vägen så jag glodde på den o precis när jag passerar den så smäller det till som fan.
Då har jag kört över en sten som man har på kyrkomurar o sådant med högerhjulen. ca 10cm hög platt
Hörde att småbarna hade haft fest i området.
Hade man sett en sådant slänga ut stenjävlen el legat o tryckt o kollat om ngn kört på den vet man ju inte vad man gjort.
Som tur var blev ingen fälg skev.
Än värre är ju om ngn som kört bil innan o sett den men skitit i att ta väck den.
(jag lovar jag svor inte inte)

Rydberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.