AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.063

dimljus till E36

zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
(318i -92 E36)
jag har porblem med ena dimljuset. del lyser inte, lampan är hel men det kommer inte någon ström fram till det i kablarna. det andra lyser som vanligt. är det inte samma säkring för dimljusen?
om man följer kabeln upp till lyktorna så försviner den där i ett vimmel av kablar som är ihoptejpade med eltejp.

vad ska jag göra?
Man kan ju inte glida omkring och se ball ut med ett dimljus, det går ju inte.

är det någon som har något tips, kanske?

Mvh//Niklas
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Utan att veta så mycket om bilars elektronik så kan jag iaf tänka mig att du kanske kan dra kablar ifrån det dimljus som fungerar till det som inte fungerar. Kanske inte snyggaste sättet, men då slipper du leta efter felet längs strömens väg till det som inte fungerar ;)

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
Tack så mycket!
Det har jag funderat på som en nödlösnig men räcker säkringen som avsäkrar ena dimljuset och kanske något mer till då?
till båda dimljusen...
+ att den säkringen kanske avsäkrar något mer så då kanske jag släcker något mer och slösar säkringar. Så det känns ju bäst att hitta felet.

Mvh//Niklas
BMW Kungen
Det är väl en säkring till varje dimljus fram? Enklast är att som tidigare sagts att dra en ny kabel från säkringen till dimljuset.

Mvh
/// Kungen
zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
okej det är sant men ifrån vilken säkring?
vad heter dimljus på tyska?

Mvh//Niklas
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ung. rÛchligth = (röklysen) ha fått felmedd ngn ggn i färddatorn... osäker på stavningen
lycka till!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Dimljus är inte ballt, det bländar.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Har haft problem med glappkontakt, där ena dimljuset fungerar ibland, testade då att byta lampa, men problemet kvarstod,

problemet var taskiga kablar... bara att byta ut mot ny kabel.
zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
YES nu har jag bytt sista kablebiten ned till dimljuset och det gjorde susen.

tack för alla fina svar!

Mvh//Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.