|
|
|
|---|---|
|
Har en vän med en 530- 92b med ett bamse problem! Den går hur fint som helst till den helt plötsligt får för sig att gå som en påse skridskor, misständer och går skit dåligt! Den har varit på div verkstäder bla BMW både när bilen gått och när problemet varit men dom kan inte hitta nånting! Nån som varit med om detta förut? Mvh Jocke www.frid.cc | |
|
Jag var med om motsvarande , M535i . började gå dåligt och ryckigt, det vissade sig att styrboxen inköpt från motornord då(1988) hade en chip som var limmad för att hindra kopiering. Vad jag vill säga är att sådana problem kan bero på glapp kontakt i någon styrenhet. Classico |
|
|
tror att han har bytt det mesta...även styrbox! Men problemet finns kvar! Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
530 92b är den med v8a va? Isåfall har han fått bytt det berömda insugsmembranet? Är ett bakslags membran på gaveln på insugsröret in mot torpedväggen. Man bytar hela gaveln och i det sitter membranet. Då membranet e kasst brukar det mest vara att den går kasst på tomgång och accelerarar ojämnt... men är det ej bytt så byt det iaf så det felet ej kommer sen. |
|
|
ok..det är värt ett försök! Jag tror att problemet kommer och går..det är det som är det värsta!!.. bättre att skiten stannar helt=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.