|
|
|
|---|---|
M3Power |
Hej! Jag har en lite fråga. Ska en motor med trasigt vevlager kunna gå så bra, som om den var perfekt, den går bra på tomgång? Det e bara det där oljudet som e så störigt. Ska inte motorn gå ojämn då tycker ni eller? Tack på förhand. |
|
Motorgången kan vara helt ok (förutom oljudet/slammret) fast man har lagerskada. Är det din 3,0 "alla" ska göra klipp på? |
|
M3Power |
Tja! Ja det e min 3.0 och jag vet inte vad jag ska göra åt detta....har inte lust att lägga ut så mycket pengar på den med tanke på att jag e nyförlovad och ska gifta mig snart så jag vill inte lägga mycket pengar på bilen precis. |
|
Tråkigt läge...minst sagt. Men blir ändå inte förlusten minst om du kan få ihop bilen istället för att sälja den som den är? Vem har konstaterat att det är lagerhaveri? (Svårt att avgöra utan att höra det) Om det nu är lagerna så är motorbyte troligtvis den billigaste lösningen, men man bör utesluta andra felkällor först. Har du pratat med tobbe om att få tag i en annan maskin eller KG? |
|
M3Power |
Jag hade bilen hos Bmw i Ängelholm och de startade bilen bara och sa att det var vevlagret så att de har gissat på det så att säga och KG tror också att det e vevlagret.......kanske det e billigast att byta motor men det e dyrt för mig men men. Med Tobbe har jag inte pratat om nått. Men jag vill helst ha kvar den här motorn för att den gick bättre än de som har 321 hk motorn, e det så svårt att laga den eller? |
|
Vi har haft uppe din bil på dags ordningen ;-) Om nu veven är skuren så ligger en slipning på ca 3k, sen tillkommer packningsats lager osv osv. Så jag gissar på 8-15k i delar helt beroende på vad som måste bytas osv. Men man måste först riva den gamla maskinen innan man målar fan på vägen! Men jag tycker du ska prata med tobbe, och höra lite på reservdels priserna hos han, jag vet att han kan skaffa delar från tyskland,,,men om det blir billigare kan jag ej svara på. |
|
|
Den här Tobbe som ni pratar om, har han eget företag lr?? Är intresserad av reservdelar med. Nån som har numret till killen?? MVh Micke |
|
M3Power |
Tack persson för vissat intresse :) Ska prata med Tobbe så fort jag kan och ska fråga KG om han vill hjälpa till att fixa motorn för själv så vill jag inte meka med den så mycket...... |
|
Mik3: denna mystiska Tobbe som alla pratar om är Tobbe på Need for speed, ligger i frihamnen i Malmö. precis brevid returbilen faktiskt! Länk BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Bmwfreaken: Tackar för hjälpen. Ska se med honom vad han kan fixa =D Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.