AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.940

billiga m3or

Tjena letar som sagt efter m3or! och tycker att de har kommit ner till ganska bra priser nu! men det jag undrar är hur de för mellan 100-110kk är? det är ju bara inte 1 för de priset utan många! vågar man köpa en sådan? har hittat en fin på blocket så jag undrar om någon känner till nått om den bilen?:

Länk

tacksam för svar!
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Man får vad man betalar för...
Tror nästan att det lönar sig i längden att köpa en lite dyrare...
Man ska aldrig stirra sig blind enbart på priset...
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jag var på väg att kolla på den M3:n, så jag fick reg:nr av ägaren och kollade den i bilregistret och den har haft 21 ägare, så det blev en annan för mej!

Jag vågar inte köpa en sån bil, men den kan ju vara bra för det, men det är just att ha 22 ägare på den sen om man säljer den själv.
Den är säkert värd att kolla på!

PB
ok! tack för det! nä så många ägare vill jag inte heller ha! ska kolla på en 93a gått 15000mil imorrn tänkte jag! är på en bilfirma så då får man ju lite garantier i alla fall! han ska ha ca 130000 för den! och lite kan man ju alltid pruta!

en fråga till bara! hur lätt är det att få en m3a entusiastförsäkrad?
annars kan det bli jobbigt med försäkring är ju bara 20år!
zerocoolm3,

Det är nog snudd på omöjligt att få en vanlig E36 M3 entusiastförsäkrad, såvida inte bilen är i veritabelt nyskick, eller är en mycket speciell individualbil eller liknande.

Ett tips kanske kan vara att lägga till ett par tiotusingar till och satsa på en M3 GT, den kan du med stor säkerhet entusiastförsäkra om den är i bra skick!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
fy fan vad surt! så vad tror ni försäkring kostar på mig! 20år!
bor i en lite stad! ronneby i blekinge! kostar ca?

ok måste ha blivit mycket svårare att entusiastförsäkra bilen nu för tiden då! vet att för några års sedan så var det ju vissa som hade gjort det med nissan 200! menade mest om man kan göra det med en sådan "skit bil" så borde man ju lätt kunna entusiastförsäkra m3an! men men bra att veta!
Agge
Försäkringen på ditt namn går säkert på ca 35-40'.
Tror som sagt att det är väldigt svårt att få M3:an entusiastförsäkrad.

Mvh
//Agge

av
315
avn
635CSI -85
523i -96
zerocoolm3,

Att du bor i en liten stad tror jag inte hjäpler dig så mycket. Ronneby har ju haft ganska stora problem med bilinbrott och bilstölder. Teckna trafikförsäkring, skaffa ett bra larm och ett bra garage. En trafikförsäkring borde inte kosta mer än 10.000 kr/år.

/Anders
mi
88
millan
E46 Touring -03
Tja,

Sålde min 94 coupe som jag ägt i fyra år(egen import). Mycketfin bil med komplett bok och alltid bes ua, ej vinterkörd, fint skinn mm.15000 mil. Många ringde, många körde....men det tog mig hela sommaren att få den såld.. Och priset 102000:- Så M3 har nog sjunkit rejält...tro inget annat. Du får en fin bil för 100 000

//M
vågar inte bara ha trafik! då ev min bror ska vara i borgen för lånet! inte kul om det skulle hända nått! f*n vad det är svårt att få fast jobb!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tecka för fan INTE bara en trafikförsäkring..
Kul sen när du har smällt och får betala allt..och du har lån på den...Frågan e ju om bilarna runt 100000kr e så jävla fina och bra..
finns ju fortfarande M3 3.0 upp till 150000kr..
Men jag vet inte..skulle i allafall inte köpt en billig..bättre att köpa en lite dyrare med dom grejerna man vill ha med en gång..type chassie och stora fälgar och allt de där.

Men det är min personliga åsikt.

Lycka till i allafall..

///M3
Kolla upp bilennoga. E bilen fin o reko så ser jag inget hinder med 22 ägare... Jäkligt kul bil för 100tk Skulle kiúnna ha en o sladda runt med i vinter . :)

M-POWER!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej zerocoolm3,

Välkommen till forumet! Lycka till med dina M3-planer. Gör som grabbarna skriver - fall inte i farstun för första bästa bil. Det kan bli otäckt dyrt.

330,
född å uppvuxen i Ronneby men stockholmare sen länge.
zerocoolm3
Kolla in försäkring och värderins forumet, där står det mycket om försäkring till M3:orna.

Första året så pröjsade jag 25k i helförsäkring på m3:an.
1000 mil per år hel försäkring
Bor 1,5 mil från sthlm city, villa med garage ingen bonus och ny taget körkort.
Andra året
17k.

Så det behöver inte kosta 30-40 k för en m3: om man e ung

Helförsäkring på min M3:a skulle kosta 39.900:-/år för mig. 20år gammal i mindre ort.. (mindre än ronneby iallafall)...

Ringde alla F-bolag och detta var det billigaste... en hel del ville inte ens ta in bilen bara för min ålder och bilmodell.

Så kolla runt noga. Ang, det här med billiga M3:or så säger väl istort sett alla som inte äger en M3:a att man kan få en skitfräsch för 100.000:-,... de som äger en säger att man får pynta upp mellan 120-150.000:- för en fräsch.

Jag kan ju säga att när jag köpte min så tittade jag i prisklasser som låg lite högre... Känns som att det är mindre chans att den är missskött då.

Men hittar du en som du faller för så är det väl inget att tveka på, kolla dock upp försäkringspremier NOGA innan du köper bil.

Lycka till!

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
En kompis åt mig har en -96 och han betalar 9600:- helår helförsäkrat dock endast 1000 mil om år, men ändå/ Han är dock 26...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.