|
|
|
|---|---|
|
tja vad kostar det här at fixa på en bmw750ial 88 Bakdämparna börjar bli dåliga bör bytas inom ett åt (om man ska ha 18” däck) Bakre motorfästens kuddar måste bytas (ibland när bilen är varm tar kardan emot en plåt som skapar ett skrapanda ljud.) C-lås fungerar ej på förardörren. AC måste fyllas på. Datorns display visar lite fel. Ny styrspak till el speglarna (nu fungerar det ibland) Smörja kupevärme fläkten (ibland låter den lite) ny styr spak och smörja upp fläkten kostar ju som inte så mycket men vill veta vad typ dämpare och ac kostar att fylla på BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- | |
|
Har för mig att kupé fläkten är ett helt företag att byta om den börjar att kärva i lagren. AC kan vara allt från en ny kondensor till större ingrepp, dvs 4-10". En fyllning kostar ca 1000:- men jag tror att det behövs mer än så. Räkna kallt med minst 4000:- för att få den att fungera. Om det är EDC dämpare på den (sport/komfort) så kostar de ca 10" styck nya. Skrotarna tar ca 2000-2500:/st. Färddator på skroten (om display är dålig) ca 5-800:- Tror att jag vet vilken bil du är ute efter ;) Lycka till ! Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
bakdämparna, de är ju nivåreglering då häller man i omega 917 går väl på max en 500-ing ac-n kan kosta allt mellan 0-10000 kr beroende på skadeomfattning, men säg 1-2 papp. en ny dator går väl på en 500 spänn också "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
hoppsan, pj hann före "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
tackar för en del svar det är den här bidlne j agundar om han säger att den är fin annars förutom det här sen 18"däck kan jag fixa skit biligt för bakdäcken var ju lite nött sa han Länk vad skulle ni ge för den här bilen och det är inte edc dämpare på den är LAD sa han att dom ska vara föregångaren tiil edc PJ var det den här du tänkte på Mvh niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Nya dämpare på BMW kostar 8500:-/st. På skroten går det ju att köpa, men hur dom är då det vet man ju ofta inte. Skulle nog vara lite skeptisk mot OMEGA 917 när det gäller att lita på mot dämparna. Beror mycke på hur dom är innan du slår i det. Skulle nog behandlas fortast möjligt, blir snabbt stora läckage å då hjälper det inte. Om du köper gas-dämpare med fjädrar blir det från ca 3000:-, fick göra det själv efter att ha testat OMEGA. Läckaget var för stort för att det skulle gå, men gas-dämparna funkar väl så bra. |
|
Paap Reeder |
Hej! Hur är läget med HC efter senaste besiktningen?? och när är den senast godkänd?? Att fixa HC kostar från 300:- för vevhusventilerna till 18300:- för kattarna. Får du inte ner HC med nya kattar ....... byt motorn. ..he..he! MVH /// Paap R |
|
upp vad tycker ni man kan ge för den där bilen BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Ärligt talat , ... har själv köpt en beggad dämpare med nivåreglering , det är nog bäst att köpa nytt där faktiskt , mindre strul helt klart. Är den där bilen rostfri kan den väll vara värd "något" , annars är den ju redan nu som den står ett stort pengahål att bara ösa in i med grävskoppa. betänk då att nyblivna e32 ägare nästan alltid hittar fel på bilarna säljarna inte "visste om" , det lixom dyker upp massa grejor efter någon vecka. Särskilt om du mekar själv lär du hitta massor mer att göra. är bilen lite lätt smårostad i nederdel på kaross etc. skulle ja inte ge en krona mer än 10 000:- , bara dämparen blir ju över 8000:- + pentoshin olja + ev. gummislangen till dämparen (dyr på bmw). Har de fyllt hydraulsystemet med fel olja får du tömma och dra i minst 4 liter pentoshin , 500:- på det då... "Ac måste fyllas" hehe... mmm... ofta är det ju en anledning till ATT det läcker , är det kondensor etc. blir det dyrt. klarar du få igång AC under 2000:- kan jag bara gratulera. SKall du server det första du gör så blir alla filter (dubbelt av allt) + fördelare/rotor + det alltid brukar vara nån tändkabel man måste byta en hel del pengar. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
Paap Reeder |
Hej! Håller helt med wadel....+ kanske några 10´-:or till vartefter man hittar fel. Egentligen är det väl så att om man inte kan meka själv både mek+elektronik så måste man egentligen ligga på nivån förtidsavlöst landstingsdirektör med utvecklad fallskärm för att det hela skall vara försvarbart. MVH /// Paap R |
|
jo jag mekar själv men jag är som inte så sugen att köpa den nu men tanke på vad han vill ha för den 30000kr MVh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Vill han på fullaste allvar ha 30 000:- för den bilen , så vill jag mena att den inte är värd det. Då jag köpte min 750 var den i liknande skick , bara det att jag upptäckte fler och fler saker efter hand (som alltid med 750) , nu är jag i ett läge där bilen känns som ny och har inga fel alls oavsett hur mycket man letar - men , det har kostat flera hundra timmars arbete sedan i sommras , + en enorm summa pengar trots att jag köpt delar på motornord , skrotar , privat samt på ett ställe där jag har riktigt bra rabatt. En sådan där bil är aldrig värd mer än 10 000:- , bara alla filter och lite tänddelar + alla vätskor man alltid byter vid seriös service blir ju många tusenlappar. Hitta hellre en annan bil , meka å laga får man göra hur man en vrider och vänder på det. men att undvika bilar med så pass många direkt kännbara generalfel tror jag är klokt. Då jag själv är på jakt efter en 750 till just nu , har jag tittat på en del sista veckan och det är faktiskt så att folk tror deras vrak är värda 30-40 papp bara för att det är v12 osv... vad det verkligen kostar har de inte en aning om , och när man på plats hittar massor nya fel blir folk irriterade och hoppas istället att en annan okunnig köpare skall gå i fällan. det är MYCKET att kontrollera på en 750 , bara hydraulsystemet och all el tar tid i anspråk att undersöka och är mycket svårt utan instrument och bil-lyft. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
hehe jo ahn vill ha det för den skrev till han lit att kolal i tråden jag har gjort om hans bil å han ska åter komam med ett nytt pris :)) BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
Paap Reeder |
Hej niclas! Du kan inte ge 30 pix för en 88:a! MVH /// Paap R |
|
tja jag praat nyss men killen som hade den och han sa attt han sålde den han fick det han ville för den =) 30000KR för den där ny uchh för han som köpte den BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Tja Paap Reeder vad tycker du man ska ge för en normal 750 88-89 med 17"sommar däck om nå 15"vinterdäck alltså en helt normal standard 750 Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Hehe , jaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh...... Bra att du inte köpte den , den nya lyckliga köparen kommer att bli varse vad en risig 750 kostar att hålla i gång. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
Paap Reeder |
Hej Niklas! Väldigt svårt att säga. OBS...det finns säkert fina och välservade 88:or, 89:or o s v MEN de är jäkligt lätträknade. En 750 sunkar ner sig på bara en bråkdel av den tid som en 240 sunkar ner sig på. En 240 DL kan bara behöva oljebyte en gg per 10 000 mil. Gör du samma sak med en m70 blir det bara skrotpriset kvar. En fulldokumenterad, välservad och "ärlig" 750 kan man mycket väl kanske ge uppåt 50´ t o m - litet beroende på bl a däcksutrustning m.m. Du får otroligt mycket bil för pengarna. Vårdar du den sedan ger den dig många lyckliga mil i vä- filen. Då får det dock inte vara tal om något typ "efterfylla AC" eller "den läcker litet Pentosin" eller "HC är litet högt vid besiktningen men förra året var det bara 22 ppm". Det är tyvärr med 750 som med konstauktioner - har just tittat på Belinder auktioner på TV - är man inte expert blir man lätt blåst! MVH /// Paap R |
|
Tjena Niclas! Köp min 740 -93 istället! något mindre problembenägen modell.. Har bytt låda (och kulorna i ventilhuset) + en del annat smått.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
tjena krille_tlm jag är helt såld på V12orna men du kan ju skriva lite om den å vad du vill ha för pris är ju inte omöjlig att kanske köpa nån annan 7 serie för jag har som bestämt mig i sten att det ska vara en 7 serie Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.