AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.497

Bromsbelägg e38

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Hej!
Det är dags att byta bromsbelägg på min 730, har Ni någon tips om var man ka köpa bromsbelägg till et bra pris och utföra arbetet i Göteborg?
Tacksam för alla svar
mvh
Typ Mekonomen..

Byt dom själv?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hur kul är det att åka runt med skrikande nya bromsar?
Köp originaldelar så slipper du reta dig på högljuda skitbelägg som kanske bara var några tior billigare.
Bytte mina före semestern i år, köpte dom på mekonomen det funkar hur bra som helst.

"BMW make the world faster"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och då tar vi det igen : BMW tillverkar inte bromsbelägg, det gör däremot Jurid och Textar och de säljs likväl på BMW som på Mekonomen sedan är ju prisskillnaden marginell så det kan vara hugget som stucket var du handlar.

///MVH Hasso
Länk
Hallo

Hur är det med "dammfria" bromsbelägg till E38, finns det och isf var och vad kostar de?

// Lazze
Länk
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Om det nu är som Hazzo säger (vilket jag inte betvivlar en sekund) så skulle jag gynna BMW-handlarna eftersom dom jobbar för att ge oss BMW-kunder en bra service. Om vi är fler som gynnar BMW kanske priset kan hållas ner på samtliga reservdelar, dvs även dom som inte går att få tag på hos typ mekonomen.
Fast "även jag min brutus" slarvar med det också. :-)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det där tyckte jag var hjärtligt skrivet då jag tror att BMW endast arbetar för att utnytttja sin monopolställning för maximal profit.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
Pr
59
Prm2
735-87
Har aldrig fått bra service på BMW, köper endast det jag måste på BMW, allt annat där jag får bra service.

/per
Varför hålla på att gynna Bmw eller mekonomen?
Man skall gynna sig själv!
Får man bra service och vettigt pris, slå till... om kvaliteten är ok förstås!
Dammfria bromsbelägg till E38, finns det, är de bra?
EBC Brakes "Greenstuff" ?

// Lazze
Länk
dj_dennis
Håller med föregående talare..
grenstuff.. dammfria e bäst.. men jag har ett lite problem felmedelandet i är fortfarande kvar.. (bromsbelägg) är det någon som vet hur jag får bort detta eviga "pling"

Dj DENNIS
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Är inte helt säker, men tror du måste byta slitagevarnarens givare också annars kommer det hålla på och plinga. Sök inlägg om detta!

Två bilar är fler än en..
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Och nollställa systemet genom att ha tändningen på i läge 2 under en minut (ev. med förardörren öppen).

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.