AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.239

Ni som kör med dubbla toppackningar

Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Är det någon som kör med dubbla toppackningar för att sänka kompen vid turbo bygge?

man ska väll oxå ha en koppar packning mellan toppackningarna, hur bilr det med kammremen då, när jag bytte kamrem på min 318 -89 så var den grymt tajt .någon som har dubbla packningar på en M40 motor?

hur tjock kopparpackning ska man ha, ska man göra egen eller finns det att köpa?

Någon som har bilder på ett M40 turbo bygge

/Tack
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Dubbla packningar en nog ingen stötter ide... Du kommer nog att blåsa dom ganska fort.... Mvh Limmet

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
I mitten av 70-talet körde jag en SAAB 99 med två original toppackningar med en 1 mm stålpackning mellan!
Jag laddade upp till 1,6 bar utan några problem!
Kompressionsförhållandet blev då ca 7,2:1!

Per L
An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
Skit i två packningar!
Köp skärkants packning om så finns till motorn ifråga, o-ringa annars.

Mvh:Anders Elenius

www.tvrt.tk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Jag tror inte heller att det skulle vara problemet, en kompis kör så med sin saab 2,3t o laddar 2,3bar!

problemet jag funderar över är om kamremen "räcker" till, om den inte blir för hårt spänd redan innan man spänner spännaren

/tack
Ad
230
AddeK
320d -99
325TT -86
Kamremen är nog inget som helst problem, gjorde du verkligen rätt när du bytte din, dvs släppte du spännrullarna så långt som de går?

Man läger som sagt en metalplatta mellan annars går de sönder ganska fort.
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Jag höll på att böka ett bra tag och släppte spännan helt, men när remen väl kom över drevets kant och kom på plats så var remen slapp.

jag förstod att packningarna skulle ryka om man ej använde plattan, men hur tjock ska den vara, finns dom att köpa eller blir det till attt fräsa
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Anders Elenius

var kan man köpa skärkants packning, var är det för packning,

/Tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.