|
|
|
|---|---|
| Som ovan bilen är en 325:a -94,sen ja byte vattnet mort glykol har den börjat flippa,den läcker nån stans men hittar inte vart + dålig värme i bilen,har nån råkat ut för samma sak? | |
svintoleffe |
Låter nästan som om topplockspakningen har gått tycker jag. Då får man dålig värme. MVH Leffe |
|
Glykol endast!? Herrejösses.. Glykolmolekylerna är väldigt mycket mindre än vattenmolekylerna, därav försvinner den väldigt mycket lättare vid minsta lilla läckage, och även där vatten inte läcker ut, kan glykolen mycket väl leta sig ut utan problem, så kör med snålare blandning! Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
| nej det var inte bara glykol det va en blandning,jag tror att den läcker på vattenpumpen kan det stämma?för pölen ligger under pumpen men det kan va också att det rinner uppifrån nånstans hur kan man kolla det? | |
Kowalski |
Nachtgeist Med risk för att verka Besserwisser så är faktiskt vattenmolekylen betydligt mycket mindre än glykolmolekylen :-), åtminstone var den det när jag läste kemi för några år sedan. Glykol är en flervärdig alkohol och har helt andra kemiska egenskaper än vatten, bl a mer flyktigt. kanske var det detta du menade? Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Är ingen inläst kemitok, och blandar lätt ihop saker, men hade man valt att inte vara besserwissertypen så hade man förstått galant vad jag menade utan större problem, tror jag iallafall.. Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
| Jag har också en 325 -94:a, Och när jag var inne på oljeservice för 2 veckor sedan så konstaterade dom att termostathuset var sprucket, det var ingen stor spricka så det läckte inte mycket, kanse är samma på din. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.