|
|
|
|---|---|
| Recept önskas för att krydda en M535 e28,skulle va tacksam om nån vet nån hemsida eller några råd...tacksam för svar | |
| För rattlåsracing eller för bana? Ska du kunna vrida på ratten utan att åka av eller handlar det bara om motorn? | |
| motor för att börja med.... | |
|
Det finns mycket inlägg hur man går tillväga på mer effekt ur den stora sexan. Både sugmaskin och överladdning. Men det är inte fel om du bestämmer dig vad du ska ha bilen till innan du börjar projektet!! "även om man ska bara öka effekten så bör man titta på resten av bilen" |
|
| jag vet vad du menar Pelle,men jag frågar för jag vill veta vad man kan göra och så jag vet vilka grejer jag ska räkna med,jag kommer satsa på turbo den saken är klar :) | |
|
Jag hade en e28 med 3,6 M5 spis med mappad box ca 330 hk och M5 diff med 3,91 i klumpen. Roligare maskin för dom pengarna finns inte!!! Att det desutom höll så bra som det gjorde var bara en bonus,åkte två år utan att röra en skruv! Detta kan du få för 20 000:- och du kan åka ringar runt M3 E36! |
|
|
Fortfarande beror det vad du ska ha bilen till, åka fort rakt fram, vara en vass gatbil, köra på klubbträffar och div bankörning i kontrolerad form? Ang turbomataning av m30 så finns det rätt så många inlägg att spåna igenom...men samma med motorn...Den får byggas till vad du ska ha bilen till. Ett herre jesus aggregat med mycket toppeffekt eller något som laddar lite snällare...kanske någon biturbo histora? |
|
|
e det mycket krångel o dunka dit en turbo förutom typ grenröret ,ic måste man fixa nya kolvar o stakar också eller? mvh johan |
|
| ja målet är en riktig vass gatracer,Rump-nisse:det är väl en e34 m5 motor?hade du mycket krångel få dit den? | |
| Ja det var från en -90 M5. Det gick väldigt bra att få ihop det! Man fick göra nytt moterfäste på avgassidan pga ett extraktorrör tar i annars,värma och böja till ett extraktorrör samt att koppla ström. Denna operation gör du på en vecka om du håller på kvällstid,som sagt väldigt kul för pengarna!!! | |
| fan skulle va interessant o se ditt bygge men vi är inte specielt grannar hehehehe | |
|
Tyvär så är bilen såld:( dock utan M-motor och låda dessa står kvar i garaget! Bilen finns med i gallerit under "528-3,6" Daytonaviolett,M5 hjul mm mm! |
|
| hur gjorde du med kardanen växellådan och bakaxeln om du pallar skriva lite mer,skulle va roligt med en sån maskin... | |
|
Jag hade kvar orginal kardan,lådan var från en m535,klumpen var från en m535 med bytt innehåll från m5. Finns en film om du går in på bmw club schwedens sektion norr och går in under filmer,så för du se den in action! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.