AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
935

Solfilm på M5:a...suck

muppen
Jag tycker det är sorgligt när man ser en ny M5:a med solfilm... hallå ?!?! Hur kan man köpa en bil för dom pengarna och sen göra Biltema/Turkbil av den ? Okej med en diskret snygg toning för det kan passa bra men inte svart amatörmonterad solfilm. Sorry...var bara tvungen att avreagera mig lite ;)
Grusse
Håller med dig helt, vissa vet väl inte bättre.

Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Håller med till 100... det finns mycket här i världen...
Diesel_Power
köper man en sån bil så ska man då fan se till att toningen är proffslagd

Turbo Diesel är det enda rätta
KaLLeSpeCiaaL
halvtoning e snyggt ,men inte helmörkt,sen självklart proffstonat
Erik Andersson
Håller med
-knulltejp är till för volvofolk
Jag måste säga att jag haft volvo, och nu BMW 4 EVER! Men båda har jag toningsfilm på. (Proffslagd) Jag tycker det ger lite skydd (t.ex så ser inte andra bilister in i bilen) Även mot poliser som kör bakom och stannat mig för dom hart sett genom bakrutan att man inte använt säkerhetsbältet!

M5 3,6l, den hållbara M5'an!
Jag glömde...toning skyddar även din bil på gatan, då t.ex tjuvar (lägsta sk*ten som finns) inte ser in lika lätt:)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du tror inte det får omvänd effekt då? Om du utan toning, låter bli att lägga nåt i bilen så är det ju lugnt. Om "missfostren" däremot blir nyfikna så kanske rutan blir inslagen även om dom inte ser något.
Ja ja, whatever...
Själv gillar jag inte mörk toning, men det kanske handlar om att alla raggare här i förorten har det. Och bland dom vill man ju inte höra hemma (helst)..

Mvh
Anders S.
Näe, som raggare vill man inte bli identifierad! Smaken är som baken, och det är väl bra. Annars skulle alla ha likadana bilar:) Men jag tror inte tjuven ids riskera att finna en bil utan kap...

Det e ju ursnyggt med ljus toning runt om hela bilen. Tycker inte det ser det minsta "tattigt" ut.
Speciellt stilrent är det på en svart bil.

BMW rules!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
bayerischemotor,

Du har inte provat att använda bältet istället? :)
Det räddar liv, had jag inte haft det i den här kraschen, Länk , så hade jag troligen dött.

E39 M5 den snabbaste M5:an!

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Hmmm.. Ja, det här med solfilm, eller skall man kalla det splittersydd, är ju faktiskt ganska snygt på vissa bilar.
Man kan ju tillexempel ha mörk ( 60% ) på bakrutan, ljus på bakdörrarna och endast ha toning på framdörrarna, ser ut som original BMW men det förutsätter ju att den är laggd av auktoriserad verksta för " solfilm "

Sen får man ju faktiskt en svalare bil om man vill köra utan AC;n på :)

MM
Johann:):)

Visst använder jag bälte, men inte i stan. Trodde du polisen kör så nära på landsväg att de ser om jag har bältet på:) Men iallafall gillar jag toning:)

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
bayerischemotor,

Såg du bilderna från krocken?
Polaren körde i 60 och bilen vi mötte i 60-70, den gjorde en vänstersväng rakt in i oss. Bälte är bra.

Toning är en smaksak, jag tycker det är upp till var och en. Ser ingen anledning att kritisera andras smak.
Vem bestämmer vad som snygt eller inte?

E39 M5, den snabbaste M5:an! :)
Jo, jag såg bilderna, hastigheten behöver inte vara hög, men kabinen verkade vara oinkränkt så, Beemern skulle nog pallat en hårdare smäll.

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Är bilen fixad nu eller gick den till skrot?
Värre bilar än dessa har man ju dragit ut i bänken. : )
Fast det ser knöligt ut i början.
Låter det lika mycket i en BMW när airbagen löser ut som i en volvo?
Jag var döv i två dagar efter en smäll i 160 i söderledstunneln.

MM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.