|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad kan det bero på? | |
|
Priset vs. kvaliten kanske. =) |
|
|
Kolla Mondeo:-) Två bilar är fler än en.. |
|
|
Det här säger ju ingenting om bilens kvalitet. BMW är en premiumbil och jag tycker faktiskt att det här är bra. Skulle hela Sverige köra BMW hade det inta varit nåt speciellt längre. Det är dels därför jag tycker att Volvo och Saab är så otrolig tråkiga. Det är inget speciellt med att köra/äga en sån bil. ==== The driving Dutchman Länk |
|
| Tycker det känns underbart. Inte kul om alla hade kört omkring i BMW:s... | |
|
BMW är dyra premiumbilar som inte säljer bra i lågkonjuktur, nu är det högsäsong för ekonomiska bilar med trygga lösningar.. Vänta tills det vänder då säljer BMW igen.. NON UNQUAM CEDE |
|
| Det var ju inte så stora skillnader på femman, och att folk köper färre treserie kan ju ha många anledningar, det har ju varit en hel del mer barnafödande i det sista och då brukar det ju bli mer "förnuftiga" bilar som inhandlas. Det är bara ett exempel, ingen aning om det stämmer, ville bara peka på att det finns många möjliga influenser... | |
|
Kan bara säga att P**sche har ökat försäljningen med 300% i år och hela 200 bilar har sålts ... det är alltså nu det vänder ... |
|
| Tycker det är ganska imponerande att X5 hamnar så bra som den gör | |
| Observera att ärkerivalen Mercedes hittar man först på 31:e plats (E-Klass ) tillskillnad från BMW's 3 serie, som ligger på 21:e plats:) | |
|
Skulle vilja se E-klassens regsiffror utan taxibilarna... |
|
|
Ajdå, du har köpt dig en riktig dussinbil CBM3C! ;) |
|
|
Cool..... Porsche har andra kunder än BMW, Porshe säljer mkt till nyrika som vill flasha med mkt pengar men BMW kunderna är mer höglön men inte rik.. dock är som bekant inte världen svart eller vit... NON UNQUAM CEDE |
|
| Man kan vända på det och säga att BMW köps av folk som vill ha en statussymbol och Porsche av entusiaster... | |
|
Jag tycker bmw säljer starkt med 3 och 5 serien på den övre tredjedelen av listan. Jag tror fler köper bmw idag för att volvo och saab börjar kosta mycket pengar. Skillnaden mellan dessa och bmw är mindre än på 80-talet så nu lägger man hellre dessa pengar på det man verkligen vill ha. Sen är det inte så konstigt att folk är patriotiska när pyttelandet sverige (befolkningsmässigt) har två biltillverkare. Jag tycker det är bra att många köper saab och volvo. Men själv vill jag ha det bästa för mina pengar. |
|
| Jag bidrog till att höja statistiken lite grann igår...Beställde en Bmw 320dat, komfortpaket+exlusivepaket, stora stereon, sportfjädring och drag...väntar och räknar ner..... | |
| Jag är så trött på alla gubbar i sina "sportiga och snabba" V70...! | |
|
Saverman! Varför bry sig? Alla köper väl inte sig en bil för att åka runt och "känna" sig häftiga i, eller? /A |
|
|
Saverman! Varför bry sig? Alla köper väl inte sig en bil för att åka runt och "känna" sig häftiga i, eller? /A |
|
| A.Ca: Nej, absolut inte. Bara sur på den svenska fantasi-bristen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.