AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.981

Köpt min förstabil, BMW E34 nybörjarfrågor!

Sida 2 av 2
Visa användare
279
norda
540iA -93
Du har gjort ett mycket bra köp! 540 är en kanonbil!

/norda
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
hihi.. i wish i had a 540.. bara en 525:a =)
Christer, jag funderar också på H&Rs 35/10 sats. Det jag undrar är om man behöver/bör byta även stötdämparna?

Sitter på relativt nya (bytta av förra ägaren för några tusen mil sedan) "orginal" dämpare på.

MVH Martin
ormen
ml69: nej, det behöver du inte, det går utmärtkt med "så pass lite sänkning", var hittar du den sänksatsen?

Våga vägra kollektivtrafik!!!
Riktigt snygga fälgar!

Men varför ska du sätta bmw emlem på dom?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
mp3bjorn_
Jag kör med Bilstein-dämpare och Eibach-fjädrar. Sänker rätt lagom även om jag skulle vilja få ner den 1cm till fram. Det är ganska hårt men väghållningen är kanon, bilen går verkligen som ett strykjärn. Köpte dock detta bättre begagnat så jag kan inte hjälpa dig med pris och inköpsställe, bara tipsa om dess körglädje. Klicka på länken så ser du hur det ser ut.

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Måsen
På Davve:s bild (mittenbilden) är det lätt att föreställa sig hur snyggt det hade varit med vita blinkers. Man hade fått ett mycket bredare/fetare och mer harmoniskt stuk på fronten, som jag påstod i ett tidigare inlägg.

Missförstå mig rätt nu, bilen är snygg ändå, men en grå/silver kaross som är sänkt en aning så sittet sådan blinkers som en smäck...tycker iofs det gäller på alla karosser och kulörer.

H MK
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Måsen, det är lugnt, jag har vita blinkers numera!

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
ormen, du hittar dem hos Bilmodecenter, Göteborg www.bilmodecenter.se art.nr: 29672-1 till min och 29672-2 till "din" 520

MVH Martin
ormen
tack ml69
Alien:När ja lacka om min bil plockade de bort "dropplisterna",dvs de som löper längs taket,såg inte svårt ut.Däremot går ju plastfästena som håller dom sönder men nya kostar typ 3kr/st på BMW o man behöver säg ca 15...Det gäller ju bara o veta hur de sitter.Har för mig att de sitter med "stift" ner mot bakdörrarna o sen några slags fästen i själva listen mot taket.I vart fall tog de absolut ingen skada av att plockas bort,ser precis ut som de gjorde innan:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
m_johan
Håll koll på värmen jävligt noga.. Dom går lätt varma.. Håll också koll på motorljudet.. Vattenpump o termostat har en benägenhet att gå sönder till slut.. Håll också koll på att du bara kör med samma kamrem i 4år eller 6000mil.. Annars kan det bli riktigt dyrt för dig..
jag har en 530 e34.. drog kablar för stereon i bilen i vintras... tog ca 10 timmar om ja inte minns fel... jag drog dom ifrån stereon och under mitt konsollen och under mattan o under baksätet och ut igenom mitt armstödet till bagaget där baslåda och 2 slutsteg sitter... blev skit snyggt.. man ser inte ett dugg utav varken kablar eller högtalare i bilen... kör 2 diskant (där orginal satt innan) och 2st 5.25or också där orginalet var innan.. maila mig om du har fler frågor... o grattis till bilköpet förrästen.
M-
119
M-tech?
530 e34 - 89
jag köpte min bil sänkt tror den är 40/40 eller 30/30
för den står "rakt" på backen...

fick byta stötterna fram för de var heeelt slut märkte oxå att de var original..
satte dit monroe reflex inga sänknings dämpare precis men bilen står fortfarande som den ska plant och fint på backen...
tror jag har jamex sänknings fjädrar runt om...

tycker bilen ligger som ett strykgärn på vägen och komforten har jag inte vart med om i andra bilar än splitter nya volvos...

(hjulhuset bak täcker inte ner i däcksidan)

Mvh Tomas
M-
119
M-tech?
530 e34 - 89
haha första inlägget är juh för två år sen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.