AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
446

larmet knasar

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
mitt larm krånglar ibland.. ibland kan den larma av sig själv medan ja kör och för ett par dagar sen slutade blinkersen på högersida lysa när man sätter på och stänger av larmet.. obs.. blinkersen funkar för övrigt.. vet nån va de kan bero på.. de e ett carguard larm
om det larmar när du kör är ngt allvarligt fel, när man slår till tändningen så skall all spänning till larmet brytas! låter lite som ett jordfel!

BMW, Bayerische Motoren Werke
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tänkte att de måste vara nåt med jordningen eller liknande.. men hur pass allvarligt kan det vara.. kan andra dlear i bilen ta skade eller.. har för övrigt bytt regulatorn i generatorn för en vecka sedan..gjordes på verkstad.. det var efter det som blinkersen började krångla men att larmet går igång av sig själv ibland var så innan.. VAD KAN JAG GÖRA
X-
375
X-ray
325i -87
Hade lite krångel med mitt larm oxå, dock inget carguard. Larmet gick, larmdosan vägrade bestämt funka, det pep o tjöt och bilen stog naturligtvis nera på stan, och så regnade förstås, vi fick gå till Euroniks som konstaterade att en lödning i larmdosan släppt och glappade. Mitt larm larmar oxå av sej själv ibland (sensast för en vecka sen när nycklarna låg på sätet o vi skrapade rutor) men så ska det tydligen va? Såå bilen inte står olåst, dock larmar den inte om nyckeln sitter i tändningslåset.

bara en liten parantes....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.