|
|
|
|---|---|
|
Planerar att köpa nya däck bak till min 328:a -97 till våren. Fälgen är 18"x8,5". Däcken som jag har monterade nu är 225/40-18" vilket har fungerat problemfritt, även med fullastad bil/fem personer). Nu till min fråga. Hade tänkt inhandla 245/35-18" och undrar nu om d kommer att fungera lika problemfritt med tanke på skärmkanterna? Vill helst inte valsa mina skärmkanter. Bilen är sänkt, nuvarande däck är något ovanför skärmkanten. Bilder finns. Någon som idag kör med 245/35-18" på sin sänkta E36, utan falsade skärmkanter? Har sökt på detta "problem" men ej hittat konkret info! Mvh Jimmy | |
| Offtopic: Jag har sagt det innan men din E36a är så grymt vacker... | |
|
Jimmy, Jag kör med 235/40 17 på 8X17 fälg med ET 35, AC Schnitzer typ II. Jag har valsade skärmkanter pga av ET 35. Jag har dock fått info från BMW Sverige (och fått visat) att det går utan att valsa kanten med ET 42. ET är original ET42. Så... det beror på ditt ET mått. Anders&Eva |
|
|
Jag har 245/40/17 på min E36 touring me 8 1/2 bred fälg. Nemas problemas. Länk |
|
Daytona |
Tja!!! Jag hade på min excabbe 245/35 bak på 18x8,5 fälg med rätta ET. Fabrikssänkt bil (M-chassi) och jag hade även valsade bakskärmar. Då slog det endast i när jag hade två personer bak, men en person bak var inga problem. MIN EX:Länk |
|
Tack för svaren, men jag undrar fortfarande om d är nån annan där ute som har kört med just denna kombinationen 245/35-18" på en sänkt E36. Bilder på bilens sänkning i fråga finns på länken under. Daytona: Så d tog i!? Jag vill ju helst kunna köra med folk i baksätet utan att d tar i. Hade 235/40-17" på min fd 325:a och d tog i i bland med folk i bilen. Vill ej ha d så igen...men men... Vad kostade en valsning? Var? Deejaywasp: Tackar tackar, din stilrena E30är inte så tokig den heller. Har oxå försök att skapa nån typ av shadowline ser jag. Vad tror du om en Riegerläpp på min framspoiler, blir nog en sådan till våren? |
|
|
Glömde ET-måtet ser jag... Fälgen har ET 35. Mvh Jimmy |
|
| Jimmyboy jag begriper inte hur du kan köra med samma däcksdimension som jag har utan att det tar i bak då du har fullastat och 5 pers. Det lustiga är ju att min bil är inte sänkt men det är din. 225/40/18 har jag runtom samt 7,5 tums fälg med ET 35. Jag kanske borde valsa mina skärmar bak..? | |
|
JAg kör bak med 255/35-18 ace fälgar et 43 och fram 225/40-18 länk: Länk |
|
|
Foppa: Pratade med den förra ägaren i helgen och han sa att skärmkanterna är valsade på min. Han hade tidigare 11 tums bred fälg bak och 9 fram!!! Så att få på 255/35-18" ska nog inte vara några problem tycker jag. Tottano1: Skönt att höra även om ditt ET mått inte riktigt är samma. Tar d inte i någonstans? Har du oxå valsade skärmkanter? Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.