AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.164

getrag växellådor till volvo

Hej,

Jag sysslar inte alls med BMW utan söker en hållbar låda till en volvomotor. Ni kan säkert svara på lite frågor om BMW-lådor.

I vilka modeller sitter det den s.k. stora getragen(260,262,265), jag skulle helst vilja ha en femväxlad och mätarvajeruttag är ett måste. T.o.m vilken årsmodell hade BMW hastighetsmätare som fungerade med vajer?

Vilka BMW kopplingar passar till ett plant svänhjul, d.v.s ett sådant som inte har en försänkt grop? Sachs sporting kopplingar alltså, vet att det finns åtminstone typnummer 712, 618. Skulle helst vilja ha en 240mm koppling som skulle kunna överföra ca 400Nm med organisk lamell.

Tack på förhand!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Kan inget om dedära, men jag har en växellåda till en 325 E36 liggande med rasad ingående axel. Om du är intresserad av en sådan så kan du skicka ett mail. Billigt billigt. Behöver bli av med den. Tror att det är en Getrag 252, men jag är inte säker. Någon vet säkert här?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hur som helst så är det inga missljud när man rör spaken i lägena och allt klickar i som det ska. Förmodligen ingående axel var diagnosen på den när jag hämtade den.
ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
Lådorna du nämner fanns i 3.0-, 5, 6 & 7-serien. Vajeruttag försvann tidigt, typ 80-82 beroende på modell. Tror att senare lådor är ganska lätta att bygga om till vajer.
tack för svaren! jag köper nog inte en låda av er, eftersom jag själv bor i finland. ifall mätarvaijern försvinner tidigt, blir det nog klurigt. för att bygga om för vajer behövs nog delar från en låda som haft vajer, åtminstone.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.