|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Hehe, precis du svängde av mot Bergshamra och gav mig en tumme upp, alltid kul med folk som vinkar och hejar efter ett "race" :) Har inte bromsat bilen, 280+ hk är det säkert... Nyfiken på vilken växel du drog på? Jag som var säker på att det var en M5 3,6l, med tanke på fälgarna (?) Mvh |
|
|
Det är otroligt att M5 E34 står sig så bra mot de flesta modellerna som har ungefär lika mycket hästkrafter. Har letat efter en M5 E34 ett bra tag nu och hoppas att jag ska få tag på den som jag verkligen vill ha. Typiskt att många är mindre utrustade än 750:in som jag hade förut. //Schnitzer |
|
|
Hade 4:an i faktiskt... Va lite skraj att missa avfarten :) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Då finns det kraft ur 3,8 utan att växla ner då :) Kanske ett returmöte innan snön ? :) Mvh |
|
|
Inte mig emot, kanske lite senare på kvällen så att det är tomt... Mail? P.S. Jag växlade ner från 5:an till 4:an he-he... Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Hoppas på att få veta lite om detta returmöte. ;) För jag antar att det är en del gjort åt 9000 om den hänger på en M5. Jag har själv provat lite mot en kompis 9000 aero -94. Och visst fick jag spö, men han fick inte så lätt som han väntat sig. Då var det från ca 130km/h och uppåt. Dock ej till maxfart för någon av bilarna. Vi bromsade ner båda två då vi såg bilar långt fram på motorvägen. MVH Morgan. |
|
Perkka |
Wald: Vad har du gjort åt din? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
S60T5 som såååå snabba orginal.. :) Stor bedrift att köra ifrån en bil me nästan 100hk mindre..? Väntar på den dagen ni försöker köra ifrån ett riktigt trimmat monster, och när ni får krypa till korset å erkänna förnedringen. :) /A |
|
|
Något som puffade svart så var det min m6:a med b36 motorn |
|
|
Cordone: Jadu, m5an är en sak, men 330n är en annan. den har mindre hästar än t5an men åker ändå ifrån den 0-160. Att t5an är snabbare i vissa intervaller har redan bevisats. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Fattar inte hur volvo bygger dom nyare motorerna, för det spelar ju ingen roll hur mycket hk dom har i dom så blir dom ju efter iallafall!! Cannonball: Svart puffar gör Alpinan oxå..Skjuter även eld kvastar...=)=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Cordone, Du har en förmåga att få ner diskussionen på sandlådenivå direkt i nästan samtliga inlägg. Det är väl klart som tusan att det går att TRIMMA en bil och få den att gå hur fort som helst. Är det inte det som är lite sorgligt med Voflo och Saaaaab att man alltid måste trimma dem för att de ska hänga med en M5:a eller M3:a? Eventuellt undantag för Vovlos R-modeller... Jag kan väl hänga på en turbo på svärfars Talbot och trimma järnet och sedan skryta med att jag drar M5:or. Vill man hellre ha en Talbot då? Jag kör hellre BMW 8 dagar i veckan än vråltrimmad Volvo hur som helst... Micke |
|
| Wendtan. Nej, den är inte bekräftad från Volvo eller från någon tidning etc. vad jag vet. Därför skrev jag att jag tror(!) den klarar 0-200 på 25 sek. | |
|
Hepp....här kryper det fram skelett ur garderoben ser jag. Undrar varför inte b97 berättade om det? :-) Bra gjort att ge "tummen upp" efter iaf. |
|
|
Flåkypa: Och vad gissar du en 330 gör 0-200 på? tror du t5an äter in avståndet de sista 40 km/h? BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag vet inte, men jag har för mig att 540in klarar 0-200på 25 sek. Nu skall jag göra dig glad:-) Ponera att en 330 och en T5 klarar 0-170 på samma tid. Detta kommer ändå att innebära att 330in ligger före t5an vid 170km/h eftersom den kommer iväg snabbare. T5an tillbringar större del av tiden till 170 på lägre farter, medan 330 gör det omvända. Detta gör att 330in får en högre snittfart. Detta ser man ofta vid strippkörning. En jänkare har ex. en slutfart på 200km/h och kör på 9,5 sek, medan en europe/japs som är långsammare i starten kör på 10 sek, men har en slutfart på 230km/h. Motorvägsrace ser naturligtvis annorlunda ut. För alla som kommer att skrika att dom får samma snittfart är fel eftersom acceralationen inte är linjär. v=s/t gäller inte. |
|
|
Hur kan man se skillnad på S60 med 130hk och en med tex. 250HK ? Eller en S80 som har från 140 hk till 272 hk. Jag tycker dom ser lika ut allihopa..(har hällre försök studera dom.) Kanske jag inte är tillräckligt svensk änn ;) /Eivind |
|
|
Faktiskt så körde jag lika mot en S60 T5 70-150 och vid rödljuset så kunde min 193hk 328 dra ifrån vid upprepade tillfällen... 250hk mot 193hk :-) Över 150 börjde volvon knapra in, då var det svagt motlut också... Skillnaden visste jag eftersom det stod 'S60 T5' på bakluckan... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Erito: Då går din 328 bättre än min, eller så går den t5 jag provade emot bättre än den du provade emot, för när han (och jag) fick i trean i 100 så började han dra ifrån. :-( Från rödljuset är det inget snack! |
|
| Okej T5 har jag också sätt.. Men typ andra. Jag har inte fattat helt, men det finns väl mer en två alternativ på motorer från 140 HK - 272 HK.. ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.