|
|
|
|---|---|
ferraripeter |
har en fullutrustad 325ix-90, som bara håller strömen ca:14 dagar, om jag kör lite,men det ska det väl palla, har hört att det är rätt vanligt att E-30 laddar ur, batterit är nytt för i år, och laddar gör den, har även mätt förbrukningen när bilen stått still, fast utan larmet aktiverat, då drog den 0.7 m -amp, så någon som har haft samma problem och kan direkt peka på felet, låt mig då få veta. det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
om ja har förstått dig rätt så kan detta förhoppningsvis hjälpa.. lyser batterilampan ibland?? kan vara regulatorn i generatorn.. eller så kan det vara nån "tjuvläcka", dvs nånting som tar all ström.. annars så vet jag tyvärr inte.. ........ HAHA ;p ..... |
|
ferraripeter |
Nä den lyser ej. efter starthjälp så hämtar sig batteriet ganska snabbt igen det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du lär få underhållsladda batteriet med extern laddare med jämna mellanrum, det blir aldrig ordentligt laddat med att bara köra bilen, framförallt inte sällan och korta sträckor som är rena döden för batteriet Du kan ju plocka bort säkringarna en och en och se var vilströmmen tar ivägen. ///MVH Hasso Länk |
ferraripeter |
tack, men jag vet allt det där, hade en 540 innan, körde lika lite/ mycket då, utan problem det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
Dark Rider |
kolla lyset i bagagerummet om det är glapp..bara ett tips hade de på min som jag kom på efter flera timmars felsökande =) |
ferraripeter |
kan du ta det mer detaljerat är du snäll det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
"har även mätt förbrukningen när bilen stått still, fast utan larmet aktiverat, då drog den 0.7 mA" Om du med det menar att tändningen är frånslagen, så har du ju hittat ditt problem... I så fall: gör som hasso säger och ryck en säkring i taget för att se vart strömmen tar vägen, d.v.s när strömmen från batteriet är 0, alt. ryck en säkring, stoppa i A-metern, ryck nästa o.s.v... Lycka till! /Niklas |
|
ferraripeter |
Nja tror snarare det var 0,07mamp, enligt han som mätte var det ingen fara. |
|
Nja, det var ju inte så blodigt... Men strömmen måste ju försvinna nån stans, kolla jordningen till batteriet, om den är dålig så kan det ladda dåligt... Hur mätte han som mätte föresten? Kopplade han bort en pol och satte A-metern mellan den och batteriet? Annars får du helt fel värde.. /Niklas |
|
ferraripeter |
jepp det gjorde han, men har hört att det är vanligt på E-30 att dom tjuvar ström det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Jo.. alla bilar tjuvar ju lite kräm... men mer än 14 dar ska man väl klara sig tycker jag, kör inte min så ofta och mest kortare sträckor och jag har inga problem med den... Du kan ju prova att låna batteriet från nån annan bil och se om det blir bättre (borde man kanske tänkt på med en gång.. fast det kanske du redan gjort...). /Niklas |
|
ferraripeter |
Ja, batteriet är inköpt i år, använde bilen i tjänsten innan,dvs jag körde mycket, sen märkte jag det på min sem, att den laddat ur. Jag har mina aningar om att det kan vara larmet,det är inte så up to date det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
| kolla så du inte har en massa skit på batteriet för då kan strömmen krypa över mellan polerna | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.