|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320i -97 där kliman beter sig konstigt. Ibland när AC motorn slår på så börjar bilen "råma som en ko". Råmandet ökar med varvtalet på motorn för att sedan sluta när AC motorn slår av. Vad kan vara fel? Är det någon slang som är otät eller vad kan det vara? AC´n kyler som den ska och fungerar utmärkt för övrigt. /Rickard | |
|
hmm... farsans 9000 lät likadant när han bytte ac-kompressorn (bättre beg), enligt de som vet berodde det på att ventilerna kärvade för att den legat en stund, det blev bättre med tiden... Men om detta uppstått nu, utan att du gjort nått med ac:n kanske du skulle kolla upp det, så det inte händer nåt "dyrt"... /Niklas |
|
Kowalski |
Hej Har samma ljud ibland när snöflingan används. Övrigt så funkar kompressorn som den skall. På BMW i Lund sa de att det troligen rörde sig om en ventil som var dålig, ett litet skönhetsfel på en gammal AC-anläggning. Det skulle kosta ca 8000 kr att byta denna ventil för tydligen måste man riva ner delar av kliman. Verkstadschefen jag snackade med sade att så länge ACn kyler som den skall så är det lugnt...för 8000kr anser jag det vara ett ljud man kan leva med ett tag :-) Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
| det lät mycke, hör med avantia vad dom säger www.avantia.se | |
| Eller Länk. | |
| www.avantia.com skall det vara | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.