|
|
|
|---|---|
sundberg |
Hej! skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig. Mitt problem är att jag har en bmw 750 som automat lådan har gett upp!nu undrar jag om växellådan passar från någon annan motor tex.735,535 eller nån annan skulle nämligen vilja sätta dit en manuel låda istället nu. Tack på förhand. |
|
Gå till "Sök inlägg" här ovan....där finns spaltmetrar skrivna om detta.....och lådorna från 735/535 tål inte det vrid du har (450Nm), tror bara du kan ta lådan från 850....men sen om det finns pedalställ t.ex tror jag ej då man aldrig tillverkat 750 manull, mig veterligt i allafall PEO |
|
sundberg |
hållberheten och pedalställ är inte väsentligt enbart om lådan passar på m70 motorn. |
|
hej sundberg vad har hänt med din låda då?? |
|
sundberg |
Bilen voltade och efter det var det ett stort hål i den... |
|
Och skulle du lyckas att montera en manuell så får den aldrig genom besiktningen. Omtypning är tydligen otänkbart, då BMW inte utfärdar sådana papper. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
sundberg |
Den ska inte besiktas..vet nån bult delningen på m70 motorn? |
|
Vadå hållbarheten ingen betydelse?? Din V12:a vrider skiten ur en 735:låda på nolltid!! PEO |
|
sundberg |
Standard jo,modifierad nej. Denna bil skall inte gå till jobbet och hem mera. Den skall gå 5 gånger per 402 meter. |
sundberg |
Snälla vän jag undrade om m30 motorn och m70 motorn har samma delning på växellåds infattningen eftersom jag då kan sätta på m5 lådan och då ger jag mig FAN på att det håller!! |
|
nej dom har inte samma bultdelning närmast är v8an men den passar inte utan modifikation...bästa valet om du ska ha manuell är ju 850ns minst bekymmer att montera. eller så kan du använda en 535 vxl låda om du svetsar om sprängkåpan det har jag gjort får se om den håller man dom är ganska stadiga så det ska nog inte vara några problem mvh mr horsepower |
|
sundberg |
Tack!! Äntligen ett vettigt svar! Ska pröva med det! Tack en en gång! |
|
hej sunberg Är din m5a låda 5 lr 6 växlad du bör nog använda en femväxlad den tål mer än den 6 växlade som har tunnare drev mvh mrhorsepower |
|
sundberg |
ok tackar.har inte köpt nån låda ännu,eftersom jag inte visste vilke som passade bäst. |
sundberg |
hur är det med svänghjul då? nån som vet om svänghjulet passar från någon annan modell? |
| det får du ta från en manuellt vxlad 850 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.