AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
961

Vilken röd färg, M3 E36...

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mors!

Jag ska kika på en röd M3 E36 Coupé, 1993 års modell.
Vad heter den röda färgen? är det Hellrot?

Tack på förhand!
/Klas
Mugello(stavning?) rot är vanligast när det gäller M3 3.0, har inte sett någon Hellrot M3 av tidigare årsmodell än -95, har själv haft en sådan (snyft, saknar den...)

/Wille
Vinterbil på g?

Jo, som Wille säger så är det antagligen Mugellorot om det är en 93:a. Men den färgen är ju inte så dum, är ju samma som t ex bumper hade på sin.

Äger själv den saknade Hellrot M3:a som Wille snyftar om. Vi får ses till våren Wille så får du ta ut den på en liten nostalgitur och kramas lite med den :) Den har Individual-märke i motorrummet så jag har mina misstankar om att Hellrot var Individual-färg fram till 96, då jag tror den blev standard.

Har dock aldrig sett en Mugello bredvid Hellrot så jag är inte säker på hur de står sig mot varandra. Tror att Hellrot är något ljusare.

Jens
MrMarsupilami:
Nostalgitur låter som en god idé :) Blir det några roliga dämpare/fjärdrar till våren till M3'an som du pratade om?
Jag har också misstankar om att det är färgvalet som gör din M3'a till individual, special sidoemblemen och GT fälgarna gör knappast bilen till individual.

Mvh,

/Wille
WilleW; Utreder vilka dämpare/fjädrar som är aktuella och var man bäst (billigast) köper dem. Har ev en bekant som kan ordna billigt via sin verkstad. Har du några tips?

mosse; Du kan ju alltid kika i motorrummet efter färg-etiketten. Så får du rapportera vilken färg det var sen.

Jens
MrMarsupilami:
Kan starkt rekommendera FK Automotives coilovers. Mycket bra grejer. Tror de ligger på en 15.000:- i Sverige... dock betydligt billigare i Tyskland.

Webadressen är www.fk-automotive.de

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Japp, ska kika på den ikväll, och rapporterar om färgen!
Tack!
Klas
MM; Är det Konis coilover-kit du har då? Jag tittar på Koni Sport och Bilstein Sport/Sprint som alternativ. Beror på vilka priser jag kan få på resp kit.

Jag förstår att du är nöjd med ditt kit! Beställde du det från Tyskland? Får man fråga vad det gick på?

Jens
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
hur ser Individual-"märket" ut o vart sitter det?
vart står färgkoden när man har Individual?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Om du står framför bilen och tittar ner i motorrummet så sitter Individual-märket precis under vänster fjäderbensfäste och färgkods-märket precis under höger fjäderbensfäste (som vanligt alltså). Det står inget mer än att bilen är Individual så jag vet egentligen inte VAD på bilen som inte är standard. Gissar på färgen och eventuellt sidoemblemen som är alu-färgade och inte svarta. Möjligt att det var Individual att beställa GT-fälgarna ist f de vanliga M3-fälgarna.

Jens
MrMarsupilami:
Koni?? Som sagt, det är FK Automotive allt ihopa. Deras egna kit. Inget Koni. Jadu, mina är inte köpta i Tyskland. Men tror att du skulle komma ner nånstans mellan 8 - 10000:- + frakt i Tyskland.

www.m-style.nu är svenska återförsäljare för FK Automotive. Hör med dem.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
MM; Trodde FK Automotive hade Koni i sina kit, det var så jag menade. Precis som K&W har Koni i sina kit och MK motorsport har Bilstein i sina.

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.