|
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Undrar lite ang. färddatorna E36! Skilland på den lilla och stora färddatorn? Mkt tacksam för svar! Mvh Fredrik |
|
Mej veterligen finns det bara en färddator till E36. MVH Andy |
|
Kowalski |
Hej Finns väl tre modeller av "färddatorer" -Yttertempmätare+halkvanare samt digitalklocka -Checkcontrol + ovanstående (kallas Lilla datorn) -Stora färdatorn (den riktiga) med förbrukning, ankomsttid mmmm Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Kowalski, Jag är beredd att hålla med dig. Men jag tror faktiskt att jag hade ytterligare en variant på min första E36:a. - Checkcontrol + digitalklocka/datum (ej yttertempmätare !) |
|
|
Jag har stora på min E36 och då är det förbrukning, ankomsttid, räckvidd, yttertemp (inkl. halkvarnare), checkcontrol, klocka, datum. Kanske nåt mer också som jag glömt. Det är iallafall dessa man använder mest. //Thorssa |
|
| Kan man byta från lilla till stora ?? | |
| Hur fungerar det med ankomsttid? | |
|
Man knappar in hur långt man skall åka sen kollar väl datorn ungefär vilken snitthastighet man håller och visar när man kommer. Funkar faktiskt rätt bra. Det brukar inte fela speciellt många minuter. Mycket trevligt om man skall åka långt. Sen tror jag faktiskt att det finns fyra olika varianter för det finns det i instruktionsboken har jag för mig. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Lyfter en gammal tråd, har en kompis med en strulande text på sin checkcontrol. Den lilla datorn alltså. Kan man överhuvudtaget sätta in den stora och få bara checkcontrolen att funka. De andra funktionerna har jag förstått att det inte går att "få på köpet" men kommer den att fungera öht eller blir den bara svart...? /Anders Länk |
|
TobbeBMW |
Har man inte den stora datorn från början som kommer den inte att fungera om man byter. Den stora datorn har två kontaker på baksidan, dom andra har väl bara en?? Och ja, det finns 4 varianter av "färddatorer" "Halkvarnare, yttertemp samt digital klocka" "Checkkontroll med digital klocka" "Halkvarnare, yttertemp och checkkontroll med dig klocka" "Fullsmetad färddator med 16 knappar och dig klocka" Storleken på dem är i ovan ordning. |
TobbeBMW |
Alla olika färddatorer stor beskirvna i din bils instruktionsbok, bara att titta där. |
|
Tack för svaret Tobbe. /Anders Länk |
|
|
Jag själv har redan den med (för) många knappar :) Var mest intresserad av att få en billig lösning till min kompis "spräckliga" checkcontrol då han hittade en på annons.. /Anders Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.