|
|
|
|---|---|
|
M6 (M635CSI) finns inte me i listan med 286hk... d va väl bara USA-versionen som hade 260? tacksam för svar. MVH B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk | |
| Stämmer. | |
|
Nja, i det här fallet tror jag det är rätt. 286 hk-motorn typades av olika skäl inte i Sverige och -89, när en handfull M635CSi såldes i Sverige, var det i vilket fall som helst obligatoriskt med katalysator vilket ju utesluter 286-hästarsversionen. Jag tror mig även ha en hel del dokumentation som styrker detta, såsom BMW-broschyrer och tidningsartiklar från då det begav sig. Är dock på resande fot så jag kan inte verifera detta. Dessutom såg jag en ny M635CSi när dom såldes (var det på Wennergren Center? Jag kan minnas fel.) och dessutom fanns det en sv-såld M635CSi på en bilfirma här i Västerås för ett par år sedan. Det uppgavs vara 260 hk i dessa om jag inte missminner mig. Mvh /Janne |
|
|
då menar ni att 260-versionen såldes i Sverige o USA o 286hk i övriga "världen"? men d måste ju gå o få igenom 286hk` i SBP? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag vet inte när Janne hade fel sist när det gäller BMW data, förmodligen har han aldrig haft det :)) Och det är ju bara svenska sålda i guiden. kika in på BMWclubens sida där finns mycket länkar med fakta om de flesta BMWmodeller gamla som nyare. ///MVH Hasso Länk |
|
Sverige/USA vs övriga världen vet jag inte, alla länder som erbjöd M635CSI i katversion torde ha låtit den ståta med 260 hk. Och naturligtvis går det att registrera en original 286-hästare, det har absolut ingenting med det här att göra. Finns ju många importerade M5 E28 och M635CSi med 286 hk i landet redan. Mvh /Janne |
|
|
ah ok. tacksam för svaren. letar vidare lite. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
Robert V |
vad e problemet 300+ ? du vet att min e 286 hk:are o du har tom kört min ... du ska få se pappret. trodde du inte på mig ? :)))) har jag påpekat att har man svart färg på sin tyska BMW så har man 100 extra hästar ? så e det ! ha det bra bosse ! |
|
Ja tror dig men skulle kolla va d va som saknades i listan här! o svar fick ja=) (gul= 200xtra hästar=) ) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
Robert V |
hmm ... finns det tabell på: färg utvecklar hästar ? så jag vet vad jag ska ha för lack .... |
|
här kommer den ROBERT fick den från en aukt. importfirma Gul=200hk! Svart=100hk Röd=50hk vit=25hk blå=12,5hk M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
Robert V |
alla andra färger - 50 hästar ! eller hur ? |
|
så e d... nej allvarligt ska vi lägga ner? nu ha vi ju fått svar båda 2. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.