|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt trimma lite..siktar på 250-260hk. tänkte köra med m5 e34 insug!ska jag köra med m5ans spridare eller med orginalen??är det samma insug på 3,6an och 3,8an? nån som har några erfaranheter av ståhl motor i emmaboda?tänkte på portningen då!... mvh fredrik | |
|
Här har du lite info ang spridar uträkning Länk lite mer spridar info här Länk När du bygger så kör med justerbar bränsleregulator, så du har möjlighet att justera med bränslemängden lite. (tror att det sitter på alfa, ford eller något) 3,6ans spjällhus räcker tillräckligt annars så finns här annpassade spjälhus till m30 maskinen. Länk Ståhl motor har jag hört mycket gott om, men tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet av Stålh motor. |
|
|
så om jag fattade rätt i tabellen så flödar alltså spridarna till m30 3.5l 240cc/min? alla spridare som har högre resistans än 12ohm räknas dom som högohmiga? så det kvittar tex om bilen har 16 ohmiga original kan man då sätta dit 14 ohm..? |
|
|
Ja det gör dom, men visst kan styrboxen få fnatt ändå. Jag har mätt upp ett gäng 535 spridare och dom varierade på +-1ohm....så den avikelsan ska iaf boxen klara av. Sen en annan sak är att m30an trivs när den får gå lite fett..så där är lite att käna om man annvänder någon % större spridare. |
|
|
hej! tack för svaren pelle...vet du vad spjällen kostar? får väl ringa dom annars...om man mappar bilen så ändrar man väl spridartiderna?? behöver man byta spridare då?? pratade med ståhl motor idag! mellan 5-8000 ville han ha för en portning..det är väl vad det brukar kosta!? mvh |
|
|
Jag tycker nog att du ska gå upp ett snäpp i spridar storlek...men i vilket fall så bör du ändå annvända justebartryckregulator samt bränsletrycks klocka så du ser hur mycket du matar med. Kolla priserna med killen som jag mailade över namnet på...dock så kan jag tänka mig dom inte är billiga. Mest ekonomi är det att köra med ett s38 spjällhus. Då blir där pengar över att plocka bort lmm med klaffen. En riktig portning brukar landa runt dom pengarna, men då gör han lite mer än bara portar? |
|
|
hoj! nä det var nog bara portning...fattade jag det som!vad skulle mer vara? renovering? kan man köra med m5ans spridare då eller blir det för bra....du som verkar trycka på en massa grejor, du kan väl sälja ett spjällhus till mig=) ha´d |
|
|
Hörde faktiskt med en kille idag om man hade spjällhus liggande...men tyvärr inte. Men jag ska höra med en kille till som kan ha spjäll liggandes... Nja m5 3,6l är nog lite för bra...men något mitt i mellan 3,6 och 3,5 spridarna skulle nog passa bra. Kolla på listan och ut på någon skrot och plocka sen. |
|
|
gör det är du shysst... mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.