AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
660

spacers e30

Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Är på jakt efter en ritning på spacers till e30 som gör om bultcirkeln från 4/100 till 5/120. Någon som sitter på en sådan?
Be
179
Bex
325iA -90
Det är ganska svårt att göra då det blir väldigt lite material kvar.
Rita i full skala på ett papper så kanske du förstår vad jag menar.

Ingenting är omöjligt
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Jag vet att det blir lite material kvar men det finns folk som har gjort detta så det går iaf ...
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Bättrar på mitt inlägg lite ...
Har kommit igång med att göra en egen ritning nu.
Måtten på spacerplattor, t.ex diameter på hela skivan mm ... nån som vet vart jag kan få tag på dessa mått?
hur stort ska centrumhålet vara, har fått tag på navringsmåtten men det är väl yttermåttet som ska vara 57.1 på e30 antar jag
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Någon som vet hur man mäter upp hålen på 4 bult och 5 bult ... har kikat lite på denna sida Länk , nån som vet om detta sätt är det rätta när man mäter fram bultcirkeln?
bmwracing
Bilden med fembultat stämmer inte riktigt... det är ju diametern på cirkel som räknas. men bilden med fyrbultat blir ju rätt.
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
med andra ord ska man mäta från centrum av hålen även på den med 5 bultar. tack för hjälpen
Be
179
Bex
325iA -90
Om du ritar en cirkel med en viss diameter som du sedan ritar bulthålens centrum på cirkeln kommer du få det rätt.
Lite svårt att förklara utan att rita.
E30 skall ha fyra bultar på en cirkel med diameter 100mm medans det "riktiga" BMW mönstret är fem bultar på en cirkel med diametern 120mm.

Ingenting är omöjligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.