|
|
|
|---|---|
|
"Alla" vet ju att B10'orna låter gott original, men, efter att ha hör Aston Martin Vanquish på Motorjournalen, så skulle jag vilja ha ett filter som gör att min B10 låter mer som den. Vad rekommenderar ni för filter? Det är samma montering/anslutning som i en E34 535 och E32 735, så om det passar till någon av dem, passar det i Alpinan. Ni som har konfilter i era 535 och 735'or, vad har ni köpt (fabrikat) och vart (leverantör`)? | |
|
Länk Skulle väl jag ha valt, de ger ett riktigt sjysst ljud. 1300 kr ska de ha för konfilter kittet till e34 535. Har ej provat själv på en 535, men kittet som finns till e30 325 har jag kört och det funkar helt ok. Men avskärmingen blir viktigare än någonsin. Inte minst med tanke på varm luft men också på smuts som sugs upp i motorrummet. Men detta vet du ju redan =) Har nyheter om bi-turbon. Går det att nå dig på annat sätt än mobil? känns dumt och ringa och störa nu och då om man kan slänga iväg ett mess. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Tjena Ola! Det går jättebra att skicka ett mail till mig, jag nås på petter@bilannonser.se. Tack för tipset om K&N filtren, jag trodde inte att Motornord sålde dem fortfarande, jag hittade dem inte när jag sökte där. Vad nytt om BiTurbon? |
|
|
tjena använd inte ett öppet kon filter ta ett kn filter i boxen istället de tjänar du lite på de blir för varmt under huven mvh m5 |
|
|
m5 micke, jag delar din åsikt där. Men quixotic vill ju åt ljudet, då låter ju konfilter mer än insatsfilter. Och det går ju faktiskt att få till riktigt bra med konfilter dessutom om man avskärmar ordentligt. Allt beror på hur pass noggrann man är. Och eftersom det är quixotic vi pratar om så är det bara att anta att det blir en riktigt snygg installation. Quixotic, vilken sort är det som sitter i min bi-turbo? Tänkte byta jag med till ett insatsfilter dock, KN då. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.