AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
452

528i -84

-BeeMWe-
16000 mil
svart
manuell
lite rost i nederkant av dörrar, skall tydligen vara ytrost.

Ny vattenpump och bussningar i bakvagn

slitna sommardäck inga vinter.

Vad tror ni är rimligt
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Ganska lite mil för att vara så gammal(stämmer det?)....Gissningen från min sida blir väl i trakterna av 10' om mekaniken är ok.

Blir ju också en fråga om den är nybes,skattad osv. om priset ska "friseras" upp eller ned en smula från den moderata summa jag skrev..

Finns det annan "begärlig" utrustning på vagnen som skulle kunna motivera ett högre pris...T.ex schyssta fälgar,fin stereo,ABS,diffbroms osv?

Mvh Janne.
-BeeMWe-
Hm tickar när motorn är varm...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Om den tickar när den är varm så kan det hjälpa med en ventiljustering...Säkrast vid din ev. koll av vagnen är ju att lossa ventilkåpan och checka kamnockarna.Trist om kammen är slut/sliten...Värde då?...Skulle säga 4' :)

Mvh Janne.
-BeeMWe-
Hm ok, jag har ingen aning vad kamnockarna ser ut som, vet hur en kamaxel ser ut, är det de uppåtgående delarna som kallas nockar då eller. Hur ser man om det är slitna, gropar i nockarna ?

Vad för nyckel behövs till M30 motorn ?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

10:ans hylsa har jag för mig att det är.

Du plockar bort luftfilterburken, lite plast+jordkabel och flyttar tändkablarna en smula åt sidan sedan så kommer du åt alla bultar till kåpan.Syns rätt väl vad som måste plockas bort...

Ja...Det är nockarna som du tittar på.Det blir spår i dessa nockar efter några år med dålig service/dålig olja .Känn efter slitage med nageln på nockarna(om det inte syns med blotta ögat)..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.