|
|
|
|---|---|
jojjje |
Jag har haft bort kylet och sedan hällt på nytt vatten och avluftat så gott jag kunnat.Sedan upptäckte jag att jag hade ett våldsamt tryck i kylsystemet så att plast gavlarna på kylet började läcka... Kollade efter avgaser i exp.kärl men helt ok. Sedan hörde jag att BMW kallat in bilar och bytt ut felaktiga kylarlock (nån som vet mer om detta?) så jag köpte ett nytt lock men trycket är fortfarande högt och om man klämmer med handen om kylslangen pulserar det nästan som om det for omkring pingpong bollar där...Har jag luft kvar? jojje |
|
Du har nog luft kvar. Jag har haft samma problem. Jag gjorde så att jag skruvade upp avluftningsskruven. Sedan så fyllde jag på vatten blandat med glykol tills det började rinna ut ur hålet där skruven sitter, när vattnet har började rinna ut därifrån så skruvade jag igen den. Sedan startade jag bilen och drog på värmen i botten, väntade tills bilens temperatur hade gått upp till normaltvärme (mittensträcket, eller vid mittensträcket). Sedan gasade jag så då kom luften ut där man fyller på vattnet. Viktigt att ha värmen på max, annars försvinner inte all luft. Jag varvade mellan 500-2500 ungefär, väntade sedan och när det inte ville släppa ut någon mer luft så stängde jag av motorn och sen dess har det funkat bra. //Schnitzer |
|
| Sitter en avluftningsskruv på termostathuset,ställ bilen så att kylaren kommer högt, och öppna skruven . . . det behöver inte synas i kylvätskan om toppapackningen är gången . . hade samma problem som du utan att det syntes någon ting.Blir bilen varmare än normalt oxå? | |
Larsen |
Hej og godt nytår Jeg har præcis de samme problemer som du. Har du fået rede på problemet da jeg meget gerne vil vide det |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.