AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.189

Halvljus ur funktion!

Hej

Mitt högra halvljus har fått för sig att lägga av, lite tråkigt då jag besiktade idag och inte han få någon ordning på det. Saken är den att det inte kommer ström fram till lampan, men det är inte LKM modulen som spökar, den är relativt nylagad + att jag provade med en polares modul idag med samma resultat. Jag misstäker någon form av kabelbrott eller liknande, någon som har tips på vart man kan börja söka efter felet?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På min E32 så var kontaktstycket till lampan fullt med ärg, det gjorde att det bara lyste ibland.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ka
134
kajje
2st E34 M5 touring
e46 330dx
e9 2,5 CS

E28 "518i"
E30 325iX (under renovering)
E34 535
2002 tii (i molekyler)
har samma problem på min e28'a; höger framljus lyser inte på full effekt. lyser lite, så man ser att den får ström, men inte ordentligt...

samma problem kanske?

\\ kajje
Nja, jag har mätt och ingen ström alls kommer fram till lampan, men LKM modulen är som sagt ok, så felet ligger mitt emellan nånstans... Fler förslag?

____
Reach the door with a breath and a scream.
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
kajje: hade samma problem. skaffa mej en beggad lyktinsats å dunka dit å nu jävlar lyser d för fulla muggar... måste ha varit grymt dålig kontakt nånstans..

B M W - Do I need to say more!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ett löjligt inlägg kanske men har du kollat säkringen ,den går nämligen när lampan pajar och hö o vä är avsäkrat separat.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla också om du har spänning på säkringarna, det kan vara glapp i dessa. Även om de ser hela ut, kan de vara trasiga.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ärligt talat så har jag inte kollat någonting, märkte att det inte kom ström fram till lampan och tänkte att min egenhändiga lödning av LKM modulen kanske inte vart helt lyckad. Då tänkte jag byta modul med en polare en timme innan besiktning, så när det konstaterades att det inte var modulen så hade jag inte tid att kolla något mer. Hade ingen aning om att det satt säkringar för både höger och vänster, men det ska undersökas genast!

____
ka
134
kajje
2st E34 M5 touring
e46 330dx
e9 2,5 CS

E28 "518i"
E30 325iX (under renovering)
E34 535
2002 tii (i molekyler)
mitt problem är igen att det kommer lite ström till lyktan, klar skillnad på detta "halvljus" och parkeringsljuset... kan dock vara glapp/dålig kontakt nånstans som "johnken" påpekade, har inte hunnit kolla nåt desto mer.

å ursäkta min dumhet, men vad är LKM modulen för nåt...?

\\ kajje
LKM modulen är en reläbox som sitter vid säkringsdosan (licht kontrolle modul typ....) Den brukar balla ur på E32 och E34, reläerna sitter lödda på ett kretskort där lödningarna skakar loss efter ett tag. Jag vet dock inte om det är samma konstruktion på E28.

____
ormen
Som Greeberg säger: Reläboxen.. de små ljusrelänas lödning brukar lossna....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.