AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
680

Trimchip Z3 M Coupé

Ha
10
Hanorian
Z3 M Coupé -99
Hallå!
Har funderat på att skaffa trimchip till min Z3 M. Har redan monterat öppet filter med avskärmare, funderar också på att beställa nya dämpare/kattar/rör. Frågan är om trimchippet egentligen gör någon skillnad på effekten? Jag har hört så många skräckexempel på folk som betalat tusenlappar för fjuttiga 5hk. Är det bättre att mappa om styrboxen helt på ex. vis "rullande landsväg" eller är styrboxen redan så optimerad som det går att få den original från fabrik? Tacksam för all hjälp jag kan få, både med tips på var jag kan skaffa chippet till rätt pengar och om det verkligen lönar sig!
Har på amerikanska forum hört om många som "sharkar" sin MC:s. Det finns mer att läsa på MZ3.net vad jag vet, men om de finns i sverige vågar jag inte svara på. skriv gärna om du hittar något :)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Mr Hamann
Har mailat Qvarnis om eventuellt chip. Inväntar svar...

// Mr Hamann
Rotti
skulle alldrig chippa ...
Mr Hamann
Rotti: Varför inte? Ge mig alla argumenten varför inte.

// Mr Hamann
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
oj, så är vi där igen...
chips ska göras av estrella som Asken säger :-)
Hanorian: gör en sökning på chiptriming och du ska se vilken soppa du har rört i. Dem flesta på detta forum verkar vara skeptiska till sånt såvida du inte mappar bilen men där pratar vi om helt andra pengar. Men om du ska bara köpa en chip så finns det väl roligare saker du kan lägga pengar på i stället för nåt som är så pass osäkert och i gråzon för om det verkligen funkar :-)
för resten: välkommen till forumet!

Rotti
jag tänkte chippa min m3a förut ,,så jag var in på (Lundhs bil å trim bmw i Avesta landets bästa bmw verksta),, han sa att dom bilar som rasat av M bilarna så var dom chipade,, men han kan ju ha fel!! men det tror inte jag .. men jag tycker inte det är värt det heller det krävs mer pulver änn vad chipet ger för att det ska bli nån skillnad i alle fall på sugmotorer...mvh Henrik
Ha
10
Hanorian
Z3 M Coupé -99
Ok.. Ni har väl överbevisat mig.. =( Kanske skulle fundera på en kompressor istället.. =) Kan aldrig få nog med effekt!
Tack för era svar!

D-diddy
räcker det inte med 321 hk i en sån liten ölback till bil?? :0)

David

"The unattainable is invariably attractive"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.