|
|
|
|---|---|
|
Fick problem me fläkten i bilen. först började den låta och det skaka rejält och sen funkade den bara på högsta relät. nu är den helt död och bilen immar igen direkt nu när det börjar bli kyligare. bmw här i stan ville ha 4-5000 för att fixa det. dom trodde det var fläktmotorn som lagt ner. jag undrar om nån vet vars fläktmotorn sitter så man i såna fall kan ta lös den själv och beställa nån beggad från skroten. har bmw;s servicebok och där står det hur man får lös den men fläkten verkar inte sitta där på min modell. skulle bli väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig. bilen är en 318is (e30) -91 mvh /calle | |
|
Prova att byta fläktmotstånd först. Kan vara så att det är det som har brännt totalt och att det längre inte fungerar p.g.a. det. Köpte själv ett begagnat från skroten för 100kr. Då hade det iofs. bara gått så pass långt att den bara fungerade på högsta hastighet. Råder dig att pröva och byta fläktmotor i andra hand. |
|
| ok tack :) men tänkte man kunde plocka ut fläktmotorn och provköra den och se om den funkar. men jag vet inte vars den är ju. vars sitter fläktmotståndet? jag är bilnoob. :( | |
|
Mitt sitter inne till höger bakom handskfacket, så att det knappt syns. Har dock ingen aning om vart det sitter på en E30. Kolla under "Gör det själv" och se om någon har lagt upp en guide om hur man gör. |
|
svintoleffe |
Kan nog nästan säga att lagren i fläkten är tvärslut, då går dte så tungt så fläkten orkar inte snurra. Var med om det på 323 förut. Fläktmotorn sitter bakom en lucka i torped väggen i motorrumet. MVH Leffe |
|
fan va schysst att man får lite svar. får ta å kika lite på det sen. kollade på gör det själv sidan men hittade inget där. man vill ju ogärna lämna in bilen för något sånt här problem. bmw verkstäderna tar ju hutlösa priser bara av att titta på bilen. tack för alla svar och om någon vet exakt vars den sitter vore det tacksamt. mvh /calle utan fläkt :| |
|
|
Länk Där ser du fläkten Mvh Per |
|
| fint :) än en gång tack så hemskt mkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.