AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
463

Hål i dörrarna ?

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Tjena ! Idag så plockade jag bort listerna på dörrarna för lite grundlig vård. Under listerna så hittade jag förutom dom små hålen som "plupparna" till listen sitter i två st något större hål ? ett i framkant och ett på den bakre fjärdedelen av dörren. "Plupparna" som håller listen har ju en liten gummihatt som väl fungarar lite tätande misstänker jag men dom här andra hålen e ju helt öppna under listen iof men med högtryck så lär man ju trycka in lite väta där också. Någon som vet vad dessa hål e till för och om det e OK att sätta lite eltape över för att inte få i så mycket fukt i dörren ?? // CB.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Kommer det inte fuktighet (rust) mellan teip og plåt da?
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Jo det e klart att det gör men som jag skrev "för att inte få in så mycket fukt i dörren" som det e nu så rinner det ju rakt in om listen glappar lite, sätter jag en bit tape över så slipper jag ju i alla fall det. Frågan e vad hålen gör där "In the first place ?".
PS Morten: jag skrev ett fälgtips till dej i stylingtråden om snyggaste fälgarna.

Länk
tvåtakt
Dom är där för att man skall kunna montera bort rutan, och eventuellt justera den efteråt. Det gör inget att det kommer in vatten där, för skraplisten är inte tät den heller.

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
tvåtakt: Ok ! Tack för det. Näe det e klar den där j*kla fukten stänger man inte ute i första taget. // CB.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.