AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.373

Mörk trafikhelg i Övik.

Perkka
Första krocken natten mot lördag 1/11:

3st ungdomar kör in i två träd. En avlider direkt, den andre (föraren) vårdas nu för livshotande skador och den tredje klarade sig undan med mindre blessyrer.. Är bekant med 2 av dessa ungdomar.

Andra krocken, tidig morgon 2/11:

4st undomar färdas i södergående riktning från Övik, får vattenplaning-sladd-snurr-snurr ner i diket och voltar några varv. Bilen blir helt mosad men alla klarar sig hyfsat. Några blåmärken, en tjej fick 2st kotor ur led (?) och en kompis blev fastklämd. Ägaren till bilen får inte ut ett öre för bilen, eftersom den är bara halvförsäkrad. Är även här bekant med 2 av ungdomarna.

Sånt här får en att verkligen tänka efter. Ska kanske ta det lite lugnare på vägen.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jepp, det er inte sommer lengre. Stor skillnad!

Håper på god bedring til dine bekjente.
Perkka
Tackar Morten..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kan bara hålla med Morten. Trådar om vad man lämnat bakom sej vid trafikljus och om spray på reg.skylten för att inte fastna på bild kan jag tänka mej blir rätt meningslösa när man får sådana tråkigheter så nära inpå. Tänk på att ha ett ägg mellan skosulan å gaspedalen fram till våren. // CB.

Länk
Ja, fy fasen sånt är läskigt. Gjorde själv en 360 gradare på E6 utanför Uddevalla för ett tag sen, kom i 90 (och där är ju ändå 110 så jag hade ju redan anpassat hastigheten trodde jag) och helt plötsligt släppte greppet och bilaset snurrade ett helt varv medans den fortsatte framåt före jag fick rätsida på den.

Så jävla rädd har jag inte varit på länge, det ska jag lova. Sen dess så har jag tagit det ganska lugnt på vintrarna.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är skillnad på att snurra när man leker o när det sker oannonserat. Man får hjärtat i halsgropen när det sker utan förvarning! Hänt mig nån gång.
Ta det lugnt därute!
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Minns när jag var på väg upp till Umeå (fick pungtering strax efter Övik)... Då var det en himmla massa ungdommar ute på gatorna där och de körde som galningar... Så jag är inte förvånad...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Perkka
Han som vårdades för livshotande skador (från 1-a krocken) har avlidit.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Vad säger man? Vad kan man säga? Beklagar sorgen Perkka...
Perkka
Ungdomarna i första bilen är/var jag "bara" bekant med som "tur" är. Men 2st av dom som var inblandad i den andra krocken är jag kompis med.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Ok, tragiskt ändå när det är nån man känner... Vet du nåt om hur det går med dina vänner då? Hoppas dom blir bra snart!
Sry, min hjärna är inte online idag, du skrev ju det förut...
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Ojdå.. Missade att det var bekanta till dig som var inblandade. Jag beklagar sorgen...

Men det får en att fundera på hur man kör själv...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Perkka
Ungdomarna i 2-a krocken klarade sig som sagt hyfsat och så vitt jag vet är alla dom fyra hemma från sjukhuset. Dom hade otroligt tur i oturen.

& som jag skrev i förra inlägget så var/är jag "bara" bekant med ungdomarna i 1-a krocken, mao så umgicks jag inte med dom (förutom med han som fick endast lindrigare skador).

Men tack ändå för era kondoleanser.

Mvh per

www.ztreetghozt.com

Men hur går det till??

Om man kör på gränsen har man väl inte folk i bilen?
Om man kör på gränsen gör man väl inte det med mötande trafik?

Eller var jag för "vuxen" redan i unga år?
Om man har folk i bilen o vill "impa" lite så gör man väl det i lågfart typ en rondell eller nåt..

Är jag för gammal och har fel..

NON UNQUAM CEDE
håller med kilen trots att jag är 23 år yngre än han. men visst körde man som ett tok första månaden efter körkortet tagits. men sen lugnade man ner sig som tur var :)

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Det har väl gått upp och ner igen för mig. Precis när man tagit körkortet körde man väldigt försiktigt för att man var så osäker, när man sen kände att man började få mer kontroll på bilen gick det fortare och fortare tills det var vansinneshastigheter. Sen började man bli "gammal" och undrade: va fan håller jag på med, det här kan ju sluta riktigt illa! Då blev det lugnare igen...
Perkka
I 1-a krocken var droger inblandade tyvärr. Vet ej hur fort det gick i 2-a krocken.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.