|
|
|
|---|---|
|
Hejhej, Jag har ett litet problem med min 320i coupe -95. Jag har för ett par veckor sedan bytt bussningarna framför bakhjulen, dock utan att göra någon fyrhjulsinställning. jag tycker att bilen känns "svängig" bak i hastigheter om 60km/h och uppåt.. Om jag tex sicksackar lite så käns det som den inte följer med särskilt styvt i bakvagnen utan nästan svänger med några millisekunders fördröjning i sidled om ni förstår... Kan detta avhjälpas med en fyrhjulsinställning, eller beror det på för mjuka däck, krängningshämmarna eller något i den stilen? För det kan väl inte vara bakdämparna, eftersom den är svängig i sidled? Eller är det bara jag som är ovan att köra på 15" vinterhjul med denna bilmodell (har 17" lågprofil sommartid, och hade en riktigt styv porsche förra vintern som följde mina rattrörelser in i minsta millimeter) Några tips? Ska ut på en långtur i helgen, och det hade varit kul att åtgärda innan, om det nu går att åtgärda... mvh Sahlin | |
|
Mjuka och följsamma vinterdäck gör sitt, jag gissar att det hänger på det. En 4-hjulsinställning är ju dock aldrig fel. Särskilt när du bytt ut bussningarna. Det spar ju däck om inte annat... |
|
|
har du bytt silntblocken? hade liknande problem med 525an och det berodde på silentblocken? Länk (Såld) |
|
|
Så blir det när man monterar groteska 185/65/15 eller liknande. Man får nog anpassa körstilen lite under vinterhalvåret och det kasnke är lika bra, för hälsan =].. När snön väl läger sig brukar man inte känna av krängningrarna därbak längre.. |
|
|
hade exakt samma fenomen på min förra 325 -94, kändes som baken sladra hit o dit Då jag nyligen bytt busningar bak mistänkte jag att dessa var orsaken men när jag hissade upp bilen visade det sig att en FRAM fjäder hade gått av med nått halv varv eller så, det var mkt svårt att se Efter ha bytt fjädern den var bilen fast & direkt igen Så kan det va ibland.............. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.