|
|
|
|---|---|
| Är den analoga förbrukningsmätaren helt bortrationaliserad i Z3? Nån som isåfall vet varför? Tycker den har varit en ganska bra grej att ha i mina tidigare bilar. Har ju ingen momentanvisning i färddatorn utan bara snittförbrukning. Känns ju inte så angeläget att jag tänkt ersätta det befintliga instrumentet med ett annat med kombinerad varvräknare och förbrukningsmätare utan undrade bara om nån känner till varför den är borta. | |
|
en ekonomimätare på en sportbil är som ketchup på en bakelse. Inte vill jag veta hur mycket soppa det går åt varje gång jag känner för att golva gaspedalen. Vill jag köra ekonomisk så väler jag en annan bil. Inspirerad körning ska det vara och då vill man inte ha dålig samvete. Har för mig att även M3 och M5 inte har denna manik? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
BoZton Grodan |
Är lite benägen att hålla med "Zätatreförevigt" där... Trots att det är bra att ha i min Hissigebimmer så är det nog inget att vila ögonen på när man trampar till, påväg ur en snäv höger i hopp om att bakvagnen sk......VA???, vad är det nu???... Ja ja ja ... va fan jag vet att det är långt till våren...suck* -Ketchup i bakelse...hmm....kanske i en Napoleon så fall...dom är ju räliga som dom é... Kan ju prata lite om en mätare som finns, vet ja* Vad dricker era kärror, egentligen.... Jag har åkt landsväg på 0,85 me även matat min lilla groda med 1,3 L ..trampar man så, visst sörplar hon lite*** Kind Garages......eller vad det nu heter* BoZton |
Dufvis |
Min lilla flicka i garaget....öh... är relativt jämn i sin törst...testat en tank med att köra laglydigt, lugnt, sansat etc..(värsta 40 milen?). Då sörplade hon i sig 0.94l/mil (98 oktanigt). När jag sedan körde dynamiskt, snabbt, ja nästan som om jag hade stulit bilen.....(eller var polare med nån mackägare...) då drack hon bara 0.98 l/mil (98 oktanigt). Otacksamma siffror? Jag tycker det...smålänning som man är så vill jag att hon ska gå lite billigare när jag finkör/kameraundviker i lugnt tempo. DÄR ser jag ett behov för förbrukningsmätaren.. Men...när jag är ute och "busar" så trivs jag med att vara utan...jag är ju också befriad från yttertemperaturmätare..... //DD |
|
Håller med Z3c4ever, M3'an har väl oljetemp där istället? Tänker på E36 modellen. Den hade jag däremot gärna haft. Jag ligger oxå på runt litern oavsett körstil. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
ligger runt 1.1 stadsbetonadkörning (enligt färddatorn.) Men i somras när jag hade en bilrädd kompis i bilen så blev siffrorna otroliga 0.8 mellan Stockholm och Borgholm...Annars med snittfart på 140-150 brukar det bli 9 liter 100km landsvägg och lite under 9 om man håller laglig fart. Otroligt nog så ökade inte förbrukningen med kompressorn, snarare tvärt om. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Dom få gångerna jag hann med och tanka bilen innan jag ställde av den låg den på 1.2 spikat. /PG |
|
| Har legat mellan 0,93 och 1,19 hela tiden jag haft min bil.... | |
|
Min Coupé som jag snart har kört 8000mil med drar i princip 0,95 oavsett körstil, jämt, hela tiden, nästan utan undantag. Spelar ingen roll om det är inspirerad körning eller långsammare, stadstrafik eller långkörning. Kanske någon/några centiliter till på vintern i snitt. Jag har oftast inte på ACn då jag inte tycker om för torr luft. Vid europaresor då ACn oftast är på och hastigheten ofta är 160-200 brukar förbrukningen bli ca1,1. Jag håller med om att det kunde kännas trevligt att man tjänade lite på att köra snålt men å andra sidan blir det enklare att tillåta sig själv att köra lite snabbare. :-) Nu har dessutom den stackaren bestyckats med sina järnhjul för vinterkörning (Hackapellitta 2). Vackert är det inte och krafsar lite tafatt mot den torra asfalten gör den mest hela tiden, men jag trivs så perfekt bakom ratten att det inte finns en tanke på att köra något annat i vinter. /Johan |
|
| En komplett förbrukningsmätare borde väl även mäta gummi, försäkring, skatt och värdesänkning. Fan va man skulle må illa av att bilen står still då...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.