|
|
|
|---|---|
|
Tjena ! Då jag (om jag räknat rätt) inte kan använda dom själv så kan jag ju alltid tips någon som kan ha nytta av dom. Var på Fordonskammaren i Solna i Fredags (Bilauktion), innan själva auktionen började så gick jag runt lite i deras div handel/lumpbod. Där stod 4 st Michelin Pilot Sport travade. Kalas jag som fick nerslag på besiktingen. Dom såg j*kligt stora ut iof, fram å kika, jovist 255*45*17. Jag e ute efter 245*40*17. Har 225*45 fram så dom här kommer nog att se lite konstiga ut. Nu till priset .... 1500:- st något smutsiga men helt nya !! För övrigt blir jag inte riktigt klok på detta med däcksdimensioner. Det blir till att skaffa samma dimension som satt där från början. Länk | |
|
Profilen er høyden i mm på dekket angitt i prosent av dekkets bredde. 225/45/17 = 225 mm (bredde), 45% av 225 mm = 101 mm (profilen, høyden på dekket), 17". Går du opp to str i bredde (225 -> 245), må du gå ned en str i profil. (Så lenge du beholder samme dimensjonen på felgen). Er enig i at 245 blir litt bredt å ha foran på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.